مرتضی ممیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا روز گذشته 841 پرونده در استان تشکیل و با عملکرد 113 درصدی همکاران در شعب تعزیرات 949 پرونده نیز در این مدت مختومه شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: با توجه به گستردگی حوزه های فعالیت تعزیرات 669 پرونده در بخش کالا و خدمات، 80 پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز، همچنین 72 پرونده در بخش بهداشت، دارو و درمان تشکیل شده است.
ممیزی با بیان اینکه پرداخت جرایم تعزیراتی به عنوان مطالبه دولتی از متخلفان به جد پیگیری می شود، تصریح کرد: تاکنون در سالجاری 13 میلیارد ریال جریمه وصولی به حساب خزانه داشته ایم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار داشت: بیشترین تخلفات تعزیراتی استان به ترتیب به درج نکردن قیمت به تعداد 232 پرونده، گران فروشی 137 پرونده و صادر نکردن فاکتور 106 پرونده مربوط می شود.
ممیزی خاطرنشان کرد: بیشترین احکام صادر شده در شعب 612 فقره جزای نقدی، 66 فقره ضبط کالا و 9 فقره ضبط خودرو به نفع دولت، همچنین 9 فقره نیز معدوم کردن کالاهای غیر بهداشتی ثبت شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان تاکید کرد: با توجه به تغییر منافع قاچاقچیان در زمینه نوع کالای قاچاق به علت تفاوت در کسب سود نامشروع، ماه گذشته 45 درصد از مجموع جرایم تعزیراتی مربوط به قاچاق سیگار بوده است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیشترین تخلفات انجام شده درج نکردن قیمت به تعداد یکهزار و 243 فقره، گران فروشی 720 فقره، صادر نکردن فاکتور 506 فقره و نداشتن پروانه کسب در صنف فعال 456 فقره ثبت شده است.
میزان مبالغ جرایم وصولی صادر شده در این مدت 91 میلیارد و 550 میلیون ریال بوده است.
بیشترین احکام صادره در شعب تعزیرات استان نزدیک 4هزار حکم با جریمه جزای نقدی بوده، 260 مورد حکم به ضبط کالا داده شده و 36 مورد نیز کالاها معدوم، همچنین 16 مورد هم خودروی حامل کالای قاچاق توقیف و به نفع دولت ضبط شده است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.