به گزارش ایرنا، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال استان افزود: در سال 97، در نتیجه اجرای قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، سه هزار و 967 فر صت شغلی از طریق اعطای تسهیلات برای متقاضیان فراهم شد.
وی ادامه داد: از محل تسهیلات تبصره 16 و 18 قانون بودجه نیز به ترتیب 2 هزار و 547 شغل و 2 هزار و 178 شغل در استان ایجاد شد.
یوسفی اظهار داشت: در نتیجه اجرای برنامه دستگاههای اجرایی نیز 16 هزار 875 فرصت شغلی در زمینه های مختلف در استان برای متقاضیان فراهم شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته علاوه بر فرصت های شغلی ایجاد شده، از 16 هزار و 388 شغل نیز صیانت شد.
وی به برنامه های اشتغال زایی در سال جاری اشاره کرد و افزود: اتمام فرآیند اعطای تسهیلات اشتغال روستایی، آغاز و تکمیل برنامه های ذیل تبصره 18سال گذشته و کارسازی اعتبارات تبصره 16 قانون بودجه 98 برای دستگاههای حمایتی، محورهای اصلی فعالیت های حوزه اشتغال زایی در استان خواهد بود.
به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان سهم استان زنجان از محل موضوع تبصره 18 بودجه، یک هزار و 400 میلیارد تومان است که قرار است در نتیجه تزریق آن به فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی، زمینه تثبیت و ایجاد اشتغال 35 هزار و 916 نفر در این استان فراهم شود.
بر اساس تبصره 18 قانون بودجه کشور درجهت اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی، به دولت اجازه داده می‌شود 100 درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولیدی و اشتغالزا پرداخت کند.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.