فاطمه باغبانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح در سطح استان زنجان تا 16 روز آینده در هشت پایگاه ثابت و سیار آغاز می شود.
وی یادآوری کرد: امسال در برنامه طرح سنجش سلامت نوآموزان استان آمادگی تحصیلی، جسمی – حرکتی، شنوایی، هوش، بینایی، اختلال رفتاری اوتیسم، مراقبت سلامت اعم از دهان، دندان و کلیه سنجش می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: از هشت پایگاه فعال در استان پنج پایگاه ثابت و سه پایگاه نیز سیار خواهد بود.
باغبانی تاکید کرد: نوبت دهی برای سنجش نوآموزان به صورت الکترونیکی و این زمان غیرقابل تغییر است و والدین باید در زمان اعلام شده در پایگاه سنجش سلامت حاضر شوند چرا که شرکت بعد از زمان سپری شدن نوبت طرح مشکل خواهد شد.
وی متذکر شد: ثبت نام قطعی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی فقط با در دست داشتن نتیجه این طرح امکانپذیر است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: سال گذشته 100 درصد نوآموزان این استان زیر پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته از 18 هزار نوآموزی که به پایگاه‌های سنجش سلامت زنجان مراجعه کرده بودند، ثبت نام 16 هزار نفر در مدارس عادی نواحی و مناطق 14 گانه این استان قطعی شد.
سال 96 نیز 15 هزار و 819 نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی زیر پوشش طرح ملی سنجش سلامت قرار گرفتند که از این تعداد یکهزار و 776 نفر به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شدند.
405 نوآموز دارای مشکل بینایی، 331 نفر شنوایی، یک هزار و چهار نفر ذهنی، 32 نفر حرکتی و چهار نوآموز نیز مشکل رفتاری داشتند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.