به گزارش ایرنا، ناصر فغفوری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اظهار داشت: 596 فقره درخواست سرمایه گذاری در سال 96 وجود داشت که این میزان با 28 درصد رشد در سال گذشته به 763 مورد رسید.
وی افزود: میزان اشتغال پیش بینی شده در سال 96 از این محل 11 هزار نفر بود که با 62 درصد رشد در سال گذشته به 18 هزار و 800 نفر رسید.
فغفوری با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری صنعتی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از سرمایه گذاری صنعتی استان، متعلق به بخش خصوصی بوده و در حال حاضر، یک هزار و 615 درخواست سرمایه گذاری با پیش بینی 21 هزار میلیارد تومان سرمایه و ایجاد 55 هزار اشتغال انجام شده است.
این مسئول تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 238 پروانه بهره برداری با هفت هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال 42 هزار نفر در حوزه صنعت صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تمام این رشدها متاثر از فضای کسب و کار، قدرت بخش خصوصی و حمایت مدیران است، گفت: با وجود اینکه استان زنجان حدود 1.5 درصد مساحت کشور را شامل می شود اما سهم زنجان از صدور جواز تاسیس ها در کشور سه درصد و از لحاظ سرمایه گذاری حدود چهار درصد است که بیش از 2 برابر نسبت به سهم جمعیت و وسعت استان است.
وی خاطرنشان کرد: از لحاظ تحقق اشتغال، هفت هزار و 492 شغل از مرکز بر عهده استان گذاشته شده بود که بیش از 11 هزار و 895 شغل ایجاد شد.
فغفوری افزود: همچنین هشت هزار پروانه صنعتی مرتبط با اصناف د راستان صادر شده است و پروژه های جدید نیز در سال جاری در راستای تحقق اشتغال و کمک به رونق تولید به بهره برداری خواهند رسید.

** نگاه دولت، حمایت از بنگاه های اقتصادی است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: دستور رئیس جمهوری به تمام دستگاهها در خصوص تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری داخلی و خارجی نشان از نگاه دولت به تقویت تولید و حمایت از بنگاه های اقتصادی است.
غلامحسین جمیلی با بیان اینکه هرگونه توسعه ای نیازمند ابزار مربوط به خود است، خاطرنشان کرد: توسعه در بخش های مختلف مانند صنعت، معدن، خدمات، گردشگری، بازارهای بورس و سایر بخش ها نیازمند وجود شرکت های خدمات رسان در هر بخش است تا بتواند به توسعه استان کمک کند.
وی تصریح کرد: تا زمانی که چنین شرکت هایی شکل نگرفته، نمی توان از توسعه صحبت کرد.

** تعرفه نظام مهندسی برای واحدهای صنعتی افزایش نمی یابد
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری زنجان نیز در خصوص تعرفه سازمان نظام مهندسی برای ساختمان واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: در این رابطه، گروه کارشناسی تشکیل شد و مقرر گردید هیچ گونه افزایش نرخی در این خصوص وجود نداشته باشد.
مسعود اطاعتی خاطرنشان کرد: تمام واحدهایی که زمین داشته و ساخت آن مورد تایید مراجع ذی صلاح باشد مشمول این مصوبه می شوند.
وی تصریح کرد: مقرر شد گروه بازآموزی سه نفره به همراه مشاور کارفرما برای تعیین تعرفه سازمان نظام مهندسی، تشکیل شود تا تحت آموزش لازم قرار گیرند و در صورت استقبال واحدها از تخفیف ویژه بهره مند شوند.
اطاعتی با بیان اینکه برگزاری دوره برای ارتقای توان فنی و مهندسی استان است، اظهار داشت: در خصوص سایر خدمات مانند برق و مکانیک نیز مقرر شد واحدها در صورت تایید نظام مهندسی، امکان استفاده از خدمات مشاوران را داشته باشند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری زنجان، گفت: طبق نظر اعضای این گروه کارشناسی، مقرر شد میزان تعرفه واحدهای با مساحت کمتر از 600 مترمربع به میزان 35 درصد، واحدهای کمتر از دو هزار مترمربع به میزان 30 درصد، واحدهای کمتر از پنج هزار مترمربع به میزان 20 درصد، واحدهای کمتر از 10 هزار مترمربع به میزان به میزان 15 درصد و بیش از 10 هزار مترمربع به میزان 5 درصد، تعرفه ساختمان های شهری اعمال شود.
اطاعتی ادامه داد: همچنین مقرر شد تعرفه برای واحدهای تجاری و خدماتی در شهرک ها و نواحی صنعتی به میزان 35 درصد ساختمان های شهری باشد.
وی تصریح کرد: این پیشنهادات پس از تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اجرا خواهد شد.
9556/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.