به گزارش ایرنا، خلیل آقاجانلو روز یکشنبه در جلسه کارگروه اطفا حریق، آتش سوزی را یکی از دغدغه‌های اداره کل منابع طبیعی اعلام کرد و با اشاره به اقدامات حفاظتی یگان حفاظت منابع طبیعی، پوشش گیاهی مناطق استان در اثر بارش مطلوب بهاری را رضایت بخش دانست.
وی افزود: امسال نیز در قبال حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی وظیفه مهمی را بر عهده داریم و ضروری است تمامی بخش‌ها و معاونت ها در این زمینه همکاری جدی داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه حضور به موقع در محل آتش سوزی ضروری است، خاطرنشان کرد: ما نباید عدم توجه به این مهم را به کمبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق ربط بدهیم.
وی با بیان اینکه در حریم شهرها اداره کل منابع طبیعی هیچ مسئولیتی برای اطفای حریق ندارد، اضافه کرد: وظایف حفظ و حراست از اراضی در حریم شهرها باید از سوی دستگاه‌های متولی در یک تابلویی نوشته و در محل‌های هدف نصب تا در مواقع اطفای حریق مشخص شود مسئولیت حراست از منطقه بر عهده چه کسی است. البته اداره کل منابع طبیعی در حریم شهرها مسئولیت پشتیبانی از دستگاه‌های اجرایی را در این مورد بر عهده دارد.

آقاجانلو با اشاره به استقرار کشیک‌های یگان حفاظت منابع طبیعی از 15 خردادماه در راستای پیشگیری از آتش سوزی و اطفای حریق تاکید کرد: به منظور اثربخشی بیشتر، کلاس‌های آموزشی برای تیم‌های حفاظتی و نیروهای محلی قبل از 15 خرداد برگزار گردد.

وی با اشاره به نقش آموزش در کاهش آتش سوزی ها و برگزاری برنامه‌های رادیویی و تصویری با محتوای آموزشی اضافه کرد: مسئولین توجه داشته باشد که اگر لازم باشد در این بخش هزینه کنند تا به عرصه های ملی آسیب کمتری وارد شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان در این نشست با بیان اینکه شهرستان های زنجان، طارم و سلطانیه از مناطق بحرانی به لحاظ آتش سوزی می‌باشد، از کاهش 75 درصدی حریق در سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد و گفت: حدود 82 هکتار از اراضی استان در قالب 20 مورد گزارش حریق در آتش سوختند.

سرهنگ خسروی تجهیز یگان حفاظت، جذب نیروهای محلی در قالب همیاران طبیعت، پاسخگویی 24 ساعته به مردم، نصب تابلوهای هشدار، بومی سازی دستورات سازمان متبوع در حوزه یگان حفاظت و ... را از اقدامات این یگان در مناطق هدف استان اعلام کرد.

حجت الاسلام رحیمی نیا، مسئول نمایندگی حوزه ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان نیز با بیان اینکه سفیران انفال(8 نفر در زنجان و 2 نفر در سلطانیه) آمادگی دارند در مناطق بحرانی استان در راستای اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی مناطق هدف همکاری لازم را داشته باشند، بر لزوم همراهی سفیران انفال جهت حراست از عرصه ها در ابعاد تبلیغی تاکید کرد.
8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.