به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه روز پنجشنبه پس از معرفی فرماندار طارم، به همراه مدیران کل استانی برای بررسی مشکلات برخی روستاهای این شهرستان در دهستان درام و روستای پاوه رود با مردم دیدار کرد و از نزدیک مشکلات مردم و روستاهای فوق را مورد بررسی و عملکرد مدیران در حل مشکلات شهرستان را مورد ارزیابی قرار داد.
مقام عالی دولت در استان در اولین برنامه دیدار مردمی خود در دهستان درام اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های استانداری مقرر شده تمام روستاهای استان تا پایان سال جاری بازدید و مشکلات آنها به همراه مدیران کل استانی از نزدیک بررسی شود.
وی ادامه داد: فرمانداری ها مشکلات روستاییان را احصا کرده و سپس با حضور مدیران کل استانی موضوع مطرح و در نهایت در جهت رفع مشکل تلاش شود.
حقیقی تجاوز به حریم رودخانه ها را یکی از عوامل اصلی ایجاد سیلاب های سهمگین برشمرد و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ورود سیل و سیلاب به حریم شهرها و روستاها باید از تجاوز به حریم رودخانه های جلوگیری کنیم و این موضوع باید از همان ابتدا از طرف مدیران مربوطه اعمال قانون شود.
استاندار زنجان خسارات حاصل از سیل اوایل سال جاری در برخی استانهای کشور را نزدیک به 400 هزار میلیارد ریال عنوان و تشریح کرد: با توجه به حجم بالای خسارات در مقابل بودجه 600 هزار میلیارد ریالی بودجه عمرانی کل کشور، نمی توان مشکلات مناطق آسیب دیده را برطرف کرد.
این مسئول در ادمه اظهار داشت: با مشارکت و همیاری مردم استان زنجان 200 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری و برای مناطق سیل زده ارسال شده است و که اوج همدلی و سخاوت مردم این استان را نشان می دهد.
حقیقی افزود: با توجه به کمبود منابع اعتباری، مشارکت شوراها، دهیهاریها و مردم در پروژه های اجرائی موجب تسریع در حل مشکلات روستاها خواهد شد.
استاندار زنجان راه ارتباطی زنجان - بناب- طارم را یکی از پروژه های اولویت دار در استان عنوان و خاطر نشان کرد: بازگشایی این مسیر موجب کاهش ترافیک محور قزوین به سمت گیلان ، صرفه جویی بسیار بالا در مصرف سوخت و همچنین احیا و توسعه اقتصادی شهر زنجان و شهرستان طارم از محل گردشگری خواهد شد.
وی اظهار داشت: در سال جاری 100 کیلومتر راه بین روستایی و 130 کیلومتر راه درون روستایی در برنامه عملیات آسفالت ریزی قرار دارد.
بهره برداری از مخزن آب آشامیدنی جدید دهستان درام تا یک ماه آینده، آسفالت معابر داخلی دهستان درام به مقدار پنج هزار متر مربع با مشارکت دهیاری، جابجایی تیرهای شبکه توزیع برق در صورت جلب رضایت معارض از سمت شوراها، توسعه روستا در ضلع غربی پس از بازنگری و تائید کارشناسان مربوطه، قرار گرفتن اجرای روکش آسفالت مسیر درام - آب بر در ردیف بودجه فرمانداری شهرستان و برطرف کردن موانع موجود در اجرای طرح زیتونکاری افق درام از طرح هایی بود که در این سفر با حضور مدیران کل استانی بررسی شد.
بهره برداری از مرکز جامع سلامت روستایی درام در زمان بندی تعیین شده در صورت تزریق اعتبارات لازم، مدیریت آب کشاورزی دهستان درام از طریق اخذ مجوز خرید لوله توسط جهاد کشاورزی و لوله گذاری نهر اصلی شمالی درام به جای پوشش این نهر از جمله مواردی بود که مقام عالی دولت در استان در دهستان درام با حضور مدیران کل استانی و شهرستانی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

**تسریع در اجرای طرح کاداستر کشاورزی به همکاری مردم نیاز دارد
استاندار زنجان در دومین برنامه دیدار مردمی خود در روستای پاوه رود ضمن اشاره به اهمیت حد نگاری زمین های کشاورزی و اجرای طرح کاداستر خاطر نشان کرد: اجرای طرح کاداستر موجب کاهش اختلافات تصرفی، کاهش عوامل موثر در تخریب منابع طبیعی و استفاده صحیح از منابع آب خواهد شد که اجرای این طرح مهم در روستاها نیاز به همکاری مردم با مسئولان دارد و مردم باید به راحتی اطلاعات لازم را به دستگاههای مربوطه ارائه دهند.
فتح الله حقیقی حضور مدیران استانی در شهرستانها و روستاها را یکی از عوامل اصلی رفع سریع مشکلات روستاها عنوان کرد و افزود: حضور مدیران در روستاها نشان دهنده اراده خدمت رسانی آنها به روستاییان زحمت کش و مراکز تولید است.
حقیقی کشور جمهوری اسلامی ایران را طرفدار صلح، دوستی و آزادی عنوان و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همیشه ظلم و بی عدالتی در دنیا وجود داشته است و در تاریخ معاصر نیز این ظلم و بی عدالتی توسط آمریکا و همدستانش همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران از اول انقلاب تاکنون طرفدار صلح و مخالف بی عدالتی است، همیشه مورد غضب زورگویان بویژه آمریکا بوده است.
وی اظهار داشت: مدت تاسیس کشور آمریکا در مقابل تاریخ و تمدن کشورمان بسیار ناچیز است و این در حالی است که در همین مدت اندک مخصوصا در طول چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران توطئه و شیطنت های مختلفی بر علیه ایران داشته است.
این مسوول عنوان کرد: با توجه به ضریب نفوذ 85 درصدی اینترنت در بین مردم ایران ، یکی از اهداف آمریکا استفاده مخرب مردم ایران از فضاهای موجود در اینترنت است و ضروری است که توطئه های و شیطنت ها این شیطان بزرگ شناسایی و در جهت مقاوم سازی در مقابل این شیطنت ها تلاش شود.
استاندار زنجان بزرگترین عزم آمریکا بر علیه ایران را ایجاد اعتراض های مردمی از طریق اعمال تحریم ها و نشان دادن عدم کفایت مسوولین در امور کشور داری برشمرد و افزود: مردم ایران با وجود شرایط نامساعد اقتصادی در مقابل حفظ عزت، دین و آزادگی همیشه در مقابل آمریکا ایستادگی خواهند کرد.
حقیقی خاطرنشان کرد: مدت پنج سال است که کشور از لحاظ کشاورزی خود کفا شده و در امور نظامی در صدر کشورهای منطقه و در حد اعلا می باشد و این یک موفقیت بزرگ در جمهوری اسلامی ایران است که چشم دشمنان یارای دیدن این همه پیشرفت را ندارد.
وی از خریدران و فروشندگان کالاها دعوت نمود که در این شرایط اقتصادی با رعایت اصول انسانی از نوسانات قیمت کالاها و ایجاد گرانیها جلوگیری کنند.
رفع فرسودگی شبکه توزیع آب شرب روستای پاوه رود تا پایان سال، اجرای پروژه گازرسانی به روستای پاوه رود تا چهار ماه آینده، رفع افت ولتاژ برق این روستا در صورت جلب رضایت معارضان، توسعه اراضی شیب دار در صورت اخذ مجوز برداشت آب از وزارت نیرواز جمله مواردی بود که مقام عالی دولت در استان در روستای پاوه رود مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.