به گزارش ایرنا، امیر امینی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از 2 طرح راه سازی خلخال- کلور- طارم - منجیل و زنجان - بناب- طارم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این راه ارتباطی در استان زنجان یکی از طرح های سنگین با حجم بالا است.
وی اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار به میزان 800 میلیارد ریال، پیشرفت قابل توجهی در این طرح اتفاق خواهد افتاد و در بخشی از این محور ارتباطی برای احداث تونل 700 متری به صورت مشارکتی با سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: مسیر ارتباطی خلخال- بناب- طارم در 2 قطعه 7 کیلومتری و 14 کیلومتری توسط 2 پیمانکار مجزا در دست اجرا است که در سال جاری اعتبارات قابل قبولی از طرف دولت و مجلس برای این طرح مصوب شده است و در صورت جذب و تخصیص این اعتبارات 50 درصد طرح شاهد پیشرفت چشمگیری خواهد بود.
امینی محور خلخال- کلور- درام- منجیل را نیز یکی از طرح های مهم راهسازی در استان زنجان عنوان و تاکید کرد: این محور به دلیل ارتباط بین 2 استان اردبیل و زنجان و همچنین ارتباط مناسب استان اردبیل با پایتخت کشور در کوتاهترین زمان ممکن از محورهای مواصلاتی مهم در بخش راهسازی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از فعال بودن این پروژه در 2 حوزه زنجان و اردبیل ابراز خرسندی کرد و افزود: از 10.5 کیلومتر این طرح که در حوزه زنجان در دست اجرا است 4.5 کیلومتر طبق قول مساعد پیمانکار تا اواسط سال جاری آسفالت ریزی خواهد شد و 6 کیلومتر باقی مانده آن نیز در صورت تامین منابع اعتباری تا پایان خرداد سال آینده به مرحله بازگشایی خواهد رسید.
وی پیشرفت این طرح از سمت استان اردبیل را قابل قبول برشمرد و تشریح کرد: 28 کیلومتر از این مسیر در سمت استان اردبیل با قرارداد 520 میلیارد ریال اعتبار در دست پیمانکار است و در حال حاضر بعد از گذشت یک سال از آغاز پروژه توسط این پیمانکار، 7 کیلومتر آن آماده عملیات روسازی است.
امینی اظهار داشت: در 18 کیلومتر از کل طرح یاد شده ارتباط به صورت کامل برقرار است و امیدواریم با تزریق اعتبارات لازم 10 کیلومتر باقی مانده که ارتباط آن در بخش هایی به علت وجود ابنیه های بزرگ قطع است، به همراه 4.5 کیلومتر باقی مانده در مرز بین زنجان و اردبیل تا پایان سال جهت عبور مناسب در حد عملیات خاکی آماده و در نهایت درکل مسیر بعد از بازگشایی کامل عملیات روسازی انجام شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بزرگترین مسیر رشد و پیشرفت یک منطقه را توسعه راه های ارتباطی عنوان و خاطرنشان کرد: بازگشایی راه های ارتباطی بخصوص راه های اصلی به دلیل اتصال استانها به همدیگر می تواند توسعه روستاها و شهرها را رقم بزند.
علی وقفچی اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی این حوزه بازگشایی راه های ارتباطی در شهرستان طارم بوده که تلاش کردیم تا سه پروژه مهم راه ارتباطی با اولویت مسیرهای ارتباطی زنجان- بناب- طارم و خلخال- کلور- درام- منجیل به رغم خشکسالی اعتبارات با جذب و تخصیص اعتبارات لازم به مرحله بازگشایی و سپس بهره برداری برسد.
وقفچی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم و طبق گفته پیمانکاران هر 2 پروژه محور زنجان- بناب- طارم تا پایان سال 98 و محور خلخال- کلور- درام- منجیل از سمت طارم تا شهریور 98 به مرحله بازگشایی خواهد رسید تا در نهایت مراحل روسازی این مسیرها در ادامه انجام شود.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.