توکل سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات منفی ناشی از فعالیت های معدنی باید الزامات زیست محیطی را بطور دقیق رعایت کنند تا از تهدید و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: کارشناسان محیط زیست در بازدید از معادن فعال به بررسی نحوه مدیریت زیست محیطی این معادن پرداخته و هشدارها و توصیه های لازم را به متولیان به منظور بهره برداری اصولی ارائه می کنند تا محیط زیست نیز آسیب کمتری ببیند.
سلیمانی خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمدره به صورت منظم و مستمر، کلیه معادن فعال در این شهرستان را پایش می کنند و در صورت رعایت نکردن الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم را به متولیان معدن می دهند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمدره یاد آور شد: در این شهرستان 6 معدن وجود دارد که در زمینه استخراج سنگ های گرانیت و نما فعالیت می کنند و این معادن به صورت منظم از سوی کارشناسان محیط زیست رصد می شود.
به گزارش ایرنا، وجود 33 نوع ماده معدنی از 70 نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، با ذخیره احتمالی بیش از یک میلیارد تن، از ظرفیت های قابل توجه توان معدنی استان زنجان است.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.