سرهنگ محمدعلی عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این آمار مربوط به کشته های ناشی از تصادف رانندگی سر صحنه و انتقالی به مراکز درمانی است، افزود: فروردین 97 کشته های ناشی از تصادفات جاده ای استان زنجان 21 نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سالجاری (فروردین) 19 درصد کاهش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه فروردین سال 97 هفت فقره و فروردین امسال نیز هشت فقره تصادف رانندگی منجر به فوت در جاده های زنجان اتفاق افتاد، اظهار داشت: فروردین 97 و 98 تعداد کشته های ناشی از تصادفات رانندگی این استان در سر صحنه، به صورت تساوی 9 - 9 بود.
عظیمی، مجموع تصادفات رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت در فروردین امسال را 354 مورد و در مدت مشابه پارسال را نیز 296 مورد بیان کرد و افزود: تصادفات رانندگی جرحی در فروردین امسال به تعداد 118 فقره با 160 مصدوم و فروردین سال 97 نیز 105 فقره با 154 مصدوم بود که به لحاظ تعداد تصادف 12 درصد و از لحاظ تعداد مصدومان نیز چهار درصد افزایش نشان می دهد.
وی تصریح کرد: میزان تصادفات رانندگی خسارتی نیز در فروردین امسال 228 مورد و مدت مشابه پارسال 184 مورد بود که 24 درصد افزایش نشان می دهد.
جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: عدم توجه رانندگان به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده های ارتباطی استان زنجان است.
عظیمی با بیان اینکه واژگونی خودرو نیز در مسیرهای ارتباطی زنجان بیشتر است، تصریح کرد: اگر رانندگان توصیه و هشدارهای پلیس راه را در خصوص رعایت قوانین و مقررات رانندگی جدی تر بگیرند و هنگام خستگی و خواب آلودگی بر ادامه رانندگی اصرار نداشته باشند در این صورت میزان تصادفات و تلفات جاده ای نیز روند کاهشی به خود خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، در 12 ماه پارسال (97) بیش از 260 نفر براثر حوادث رانندگی در سطح جاده های زنجان جان خود را از دست دادند که اغلب این اتفاق ها به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بود.
زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزادراه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.