دکتر علی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش زایمان به روش سزارین در بیمارستان های تامین اجتماعی استان موضوع مهم و بزرگی محسوب می شود چرا که برای کاهش یک دهم آن باید آموزش و هزینه های بسیار بالایی صرف شود.
وی اظهار داشت: آمار زایمان به روش سزارین در سطح بیمارستان های کشور به 45 درصد رسیده و حتی برخی آمار بیانگر آن است که 100 درصد زایمان ها در بسیاری از بیمارستانهای خصوصی نیز با این روش انجام می شود.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون روش هایی نظیر زایمان در آب و زایمان بی درد در بیمارستانهای امام حسین(ع) و امید ابهر تامین اجتماعی انجام می شود که آمار بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: بر این مبنا، بیمارستان امام حسین(ع) زنجان به دلیل موفقیت چشمگیر در ترویج فرهنگ زایمان های طبیعی و کاهش سزارین و ارتقاء سطح سلامت مادر و نوزاد به عنوان سومین بیمارستان برتر کشور انتخاب شده است.
محمدی افزود: طی سال گذشته حدود سه هزار مورد زایمان طبیعی در بیمارستان امام حسین(ع) انجام شده که 87 درصد این زایمان ها با حضور بستگان بیماران بر بالین مادر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ترویج زایمان طبیعی در بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی انجام می شود و در این ارتباط اتاق هایی به اسم ال دی آر (LDR ) طراحی و همه امکانات لازم برای خانم های باردار فراهم شده است در حالی که گذشته چنین چیزی مهیا نبود.
به گزارش ایرنا، طبق آمارهای اعلام شده 49 درصد زایمان ها در ایران به روش سزارین انجام می شود این درحالی است که طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی باید فقط 15 درصد زایمان ها با این روش باشد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.