مدیرکل صداوسیمای استان زنجان گفت: امروز حوزه فرهنگ یکی از مهمترین حوزه هایی است که مغفول مانده و نیازمند توجه ویژه و اساسی متولیان امر است به طوری که مقام معظم رهبری همواره به این موضوع تأکیدات فراوانی داشته اند .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، محسن لطیفی در جمع تعدادی از شاعران و فعالان موسیقی استان با بیان این مطلب که یکی از ارکان کرد فرهنگ در ما انسان‌ها نوع موسیقی خاص جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم افزود: موسیقی در هر فرهنگی بنا بر عقاید انسان‌ها و تاریخ آن جامعه و حتی موقعیت جغرافیایی، متفاوت و منحصر به فرد است و همین باعث‌ می‌شود که از شعر و موسیقی بعنوان بخش مهمی از تاریخ تمدن و فرهنگ بشری نام برد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: معمولاً هنرمندان و به ویژه شاعران از پیشگامان و تاثیرگذاران بر تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه هستند و به علت داشتن تفکری متفاوت، خلاق و در عین حال برخورداری از ذوق هنری همواره درد جامعه را بهتر درک کرده و در قالب شعر و موسیقی از بطن جامعه، مشکلات و معضلات روز سخن گفته اند.

وی با اشاره به این مطلب که امروزه در کشور شاهد سبک های بسیار متنوع و تلفیقی موسیقی ایرانی با سایر انواع موسیقی هستیم افزود: باید کالبد اصلی موسیقی بومی و محلی که دربرگیرنده آئین ها، خاطرات پر فراز و نشیب و بخشی از فرهنگ این منطقه است با همان اصول سنتی حفظ و به نسل آتی منتقل گردد.

مدیرکل صداوسیما با اشاره به تنگناها و مشکلات فراوان در حوزه فرهنگ افزود : امروز حوزه فرهنگ یکی از مهمترین حوزه هایی است که مغفول مانده و نیازمند توجه ویژه و اساسی متولیان امر می باشد به طوری که مقام معظم رهبری همواره به این موضوع تأکیدات فراوانی داشته اند .

وی خواهان ارتباط بیشتر هنرمندان عرصه تولید موسیقی فاخر و شاعران متعهد با رسانه استانی شد و افزود: باید تلاش کنیم در عصر حساس کنونی با تولید آثار ماندگار و پرمحتوا از ساحت فرهنگ خودمان دفاع کنیم و رسانه استانی هم علی رغم تمام تنگناهای مالی، تلاش خود را در جهت تکریم هنرمندان استان به منصه ظهور خواهد رساند.

توجه به تاثیر متقابل رسانه و هنر، معرفی استان در قالب هنر شعر و موسیقی، تفکیک قائل شدن بین موسیقی مقامی فاخر با موسیقی غنایی در رسانه، حمایت بیشتر رسانه ملی از موسیقی اصیل ایرانی، اختصاص بودجه بمنظور تولید آثار فاخر، نگاه صنعت محور رسانه به موسیقی باتوجه به اشتغالزا بودن هنر موسیقی، پرهیز از شعار زدگی، امکان حضور هنرمندان جوان شعر و موسیقی در رسانه، پرهیز از تقلید آثار خارجی، معرفی فلسفه موسیقی محلی و توجه به سلائق مخاطب در رسانه از جمله مباحثی بودند که در این جلسه مطرح شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.