به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، افزود: با توجه به سیل های اخیر در کشور و امکان تکرار آن در آینده، ساماندهی حریم رودخانه ها در این استان ضروری است.
نماینده عالی دولت در استان زنجان اظهار داشت: مسئولان اسنادی که مدعی قانونی بودن ساخت و سازها در حریم رودخانه را نشان می دهد ارائه کنند تا در این مورد هفته آینده تصمیم گیری شود.
وی با تبیین اهمیت مدیریت بحران، تاکید کرد: امکانات مدیریت بحران استان و آموزش های همگانی خوب نیست و در این مورد باید اقدامات جدی صورت گیرد.
حقیقی اظهار داشت: مدیریت بحران استان وضعیت فعلی و امکانات را ارزیابی کرده و گزارشی از آن را برای مسئولان بالادستی جهت اطلاع از وضعیت فعلی و اقدامات مورد نیاز در این حوزه ارسال کند.
این مسئول به لزوم رفع موانع حریم رودخانه ها و ساماندهی سریع آن اشاره و تاکید کرد: اگر هرچه زودتر این موانع در حریم رودخانه ها برداشته نشود، معلوم نیست دفعه بعد چه خسارتی را به استان تحمیل خواهد کرد.
استاندار زنجان با بیان اینکه متاسفانه بعضی از تاسیسات و ساختمان ها در این حریم دولتی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از ساختمان هایی که توسط افراد حقیقی احداث شده، باید با یک ارزیابی دقیق و برنامه ریزی درست با اقدامات غیرقانونی آنها مقابله شود.
حقیقی به خسارات ناشی از سرمای بهاره به محصولات کشاورزی زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این استان جزو پنج استان خسارت دیده از سرمازدگی در کشور است و گزارش میزان خسارات به وزارت کشاورزی جهت اقدام لازم ارسال شده است.
3216/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.