به گزارش ایرنا، محمد محمدی قیداری روز شنبه درنشست با خبرنگاران استان افزود: میزان مشارکت های نقدی و غیر نقدی خیران از 2 میلیارد و 200 میلیون سال در 92 به رقم یاد شده کنونی رسیده که این موضوع از اعتماد مردمی به بهزیستی استان حکایت دارد.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم این اداره کل جلب و جذب مشارکت های مردمی برای پیشبرد برنامه های خود با هدف یاری رساندن به گروه های تحت پوشش خود است.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی وضعیت معیشتی گروه های هدف تحت پوشش بهزیستی نیز با چالش های مواجه شده است و در این میان محدودیت منابع مالی دولت نیز پاسخگوی رفع مشکلات آنان نیست.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون در قالب تشکل و موسسات خیریه در سطح استان مجوزهای لازم از سوی این اداره کل برای خدمات رسانی به گروه های هدف را دریافت کرده اند اما فرهنگ سازی و مشارکت ها جهت برطرف کردن مشکلات گروه های هدف اثر گذاری بهتری دارد.
وی اضافه کرد: بر این اساس این اداره کل برای مشارکت بهتر خیران در ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی نظیر افطاری ایتام را برگزار می کند.
محمدی افزود: یکی از طرح های دیگر این اداره طرح حامی است که خیران به کودکان در منازل تحت پوشش این اداره کل کمک هایی مالی را انجام می دهند.
وی اظهار داشت: تعداد خیران طرح حامی این اداره کل در سال گذشته 119 نفر و تعداد کودکان یتیم نیز 145 کودک را شامل می شود که در مواردی خیری سه کودک را طرح پوشش قرار داده و مبلغ کمک شده نیز 35 میلیون و 300 هزار تومان بوده است.
این مسئول ادامه داد: طی ماه رمضان سال گذشته 6 هزار و 695 پرس غذا توزیع و 61 مورد افطاری نیز با همراهی و همکاری تشکل ها و خیریه ها برگزار شد که یک میلیارد ریال ارزش داشت.
وی اظهار داشت: در این ایام طرح ضیافت مهربانی ویژه ماه رمضان با دعوت از مسئولان و خیران هر شب در منزل یکی از مددجویان که دارای مشکلات عدیده هستند برگزار می شود تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار می گیرند.
محمدی افزود: سال گذشته 87 برنامه ضیافت مهربانی با حضور 130 مدیر و مسئول اجرا و 221 میلیون تومان نیز کمک جمع آوری شد.
وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته نیز 33میلیون و 100 هزا تومان در قالب طرح شکرانه سلامت به بهزیستی کمک شد که تعداد نفرات شرکت کننده نیز یکهزار و 180 نفر بودند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.