به گزارش ایرنا، فتح‌الله حقیقی روز شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت سالروز حماسه سوم خرداد افزود: آرایش جنگی کشور بعد از عملیات دفاع مقدس، از دفاعی به حمله تبدیل شد و پس از آن بود که بحث صلح در شورای امنیت به میان آمد.
وی وحدت فرمان و گوش به فرمان ولایت را دومین دلیل پیروزی این عملیات دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تمام دنیا همراه و هماهنگ با رژیم صدام بودند تبعیت از فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توانست طومار تدبیر و سیاست دنیا را بر هم بریزد.
حقیقی با بیان اینکه وحدت و اتحاد بین نیروها، بیت‌المقدس را آفرید، تصریح کرد: گفتمان دیروز، وحدت بود و همه نیروها متحد عمل کردند و این اتحاد که مورد تاکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است تا کنون در کشور برقرار بوده و گفتمان امروز نیز انسجام و یکپارچگی است.
استاندار زنجان اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس، بهترین الگو بوده و در وضعیت فعلی باید به نسل‌های جدید تبیین شود تا نوجوانان و جوانان به آن افتخار و غرور کنند که چه حماسه عظیمی آفریده شد.
وی تاکید کرد: باید حقایق و واقعیت‌های اتفاق افتاده برای جوانان تبیین شود تا در برابر بوق تبلیغاتی دشمن، مقابله کرده و به آرام‌سازی جامعه کمک کند.
استاندار زنجان گفت: عملیات بیت‌المقدس بسیاری از مسائل را به اثبات رساند رزمندگان و ایثارگرانی که به خاطره‌گویی در محافل مختلف می پردازند و رسانه‌ها و دانشگاه‌ها که برنامه‌های مختلفی دارند باید آن را برای نسل جوان که سرمایه‌های اصلی جامعه هستند، تبیین کنند.
این مسئول تصریح کرد: آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران عملیات بیت‌المقدس به تفکیک شهرستان، نیرو و سازمان در اختیار فرمانداران قرار گرفته و با تقسیم‌بندی شهرستانی، دیدار با خانواده تمام این عزیزان صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه آمریکا و ایادی آن 40 سال است که با جمهوری اسلامی دشمنی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان نظام و انقلاب، دشمنی خود را به اوج رسانده‌اند باید برنامه‌های مهمی از سوی دانشگاه‌ها به‌صورت لحظه‌ای، طراحی و اجرا شود.
حقیقی اظهار داشت: تصاویر موجود بر سر مزار شهدا و سطح شهرها به مرور زمان کیفیت و زیبایی خود را از دست داده که شایسته است بنیاد شهید استان نسبت به نوسازی و تعویض تصاویر اقدام کند.
به گزارش ایرنا، عملیات بیت‌المقدس در سال 61 توسط ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام و منجر به آزادسازی خرمشهر پس از 578 روز اشغال در سوم خرداد شد.
161 رزمنده استان زنجان در این عملیات، شهید و 205 نیز به درجه جانبازی نایل شده‌اند.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.