به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: امروز دشمن بر علیه ملت انقلابی و نظام جمهوری اسلامی ایران، آرایش جنگی گرفته است و لازم است ملت ایران نیز در مقابل آنان آرایش مناسب بگیرد.
وی با تاکید براینکه با توجه به بدعهدی های دشمنان باید تمام مسئولان، آحاد ملت و افراد توانا و نخبه با احساس مسئولیت و آمادگی، وارد میدان شوند، اظهار داشت: هرچند آرایش جنگی دشمنان، نظامی نیست اما با این حال حواس نظامیان ایران جمع است.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه اعتماد به آمریکا از اول اشتباه بود، افزود: فروپاشی اقتصاد و خسته کردن مردم از پاسداری از انقلاب و نظام، عمده هدف دشمنان است و باید روحیه انقلابی ملت ایران در برابر آنان حفظ و تقویت شود.
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه ایران به پیمان و تعهدات برجام عمل کرد ولی آمریکا نه تنها به تعهدات جامه عمل نپوشاند بلکه از آن خارج شد، گفت: امروز ملت ایران حامی انقلاب و نظام است و باید محکم در مقابل استکبار جهانی ایستاد چراکه هر وقت دشمنان از ملت و مسئولان ایران مقاومت و ایستادگی دیده اند از خواسته های نامشروع خود عقب نشینی کرده اند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: ولی امر مسلمین، هوشیار و بیدار در مواقع حساس راهنمایی های لازم را برای رجال مملکت، قوای سه گانه، حوزه های علمیه، دانشگاهیان و ملت همیشه در صحنه و انقلابی، اعلام داشته اند و باید حواسمان به تهدیدات دشمنان باشد و لازم است دست در دست یکدیگر و پشت سر امام مسلمین با اتحاد و انسجام بیشتر در جهت ناامید کردن دشمن و امیدواری ملت ایران، تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه باید در مقابل دشمنان، یکدل و یکصدا بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر گفتمان انقلابی و حفظ و تقویت روحیه انقلابی در میان ملت، تاکید فراوان دارند.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه هرکس عامدا یا سهوا باعث تضعیت روحیه انقلابی در جامعه و بین مردم شود این فرد خیانت کرده است، افزود: تضعیف روحیه انقلابی، مصداق حق الناس است و قابل بخشش نیست.
وی به جنایت های رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و اظهار داشت: اسرائیل غاصب بر اثر توطئه های انگلیس و بی عرضگی برخی کشورهای مدعی اسلام در منطقه اعلام موجودیت کرده و دست به جنایت، آدمکشی، غارت، آشوب و ناامنی در فلسطین و منطقه زده است.
در پایان نماز عبادی و سیاسی جمعه، نمازگزاران زنجانی با حضور در مراسم راهپیمایی، اقدام نابخردانه آمریکا را محکوم کرده و با مشت های گره کرده و فریاد های بلند و سردادن شعارهای انقلاب، حمایت خود را از تصمیم مسئولان در خصوص برجام، اعلام کردند.
6084/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.