رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح از فعالیت ۱۴ کارگاه با ۱۷ مربی در این مرکز خبر داد و گفت: دوره های آموزشی این مراکز با هزینه پایین و به صورت تقاضا محور ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی افشار با اعلام این خبر گفت: در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح زنجان 14 کارگاه فعال است که 17 مربی در آن فعالیت می کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید مفتح با بیان اینکه این مرکز آمادگی خود برای آموزش های مهارتی برای هر قشر از علاقمندان اعلام می دارد، گفت: به همین منظور تفاهم نامه هایی با بهزیستی، کمیته امداد، مساجد، زندان ها، پادگان ها و دیگر ارگان ها منعقد شده است.

وی به برگزاری دوره های آموزشی به زنان بی سرپرست و کودکان کار و متکدیان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 1241 نفر در قالب 158 هزار و 930 نفر ساعت با 197 نفر دوره در قالب بنگاه های اقتصادی آموزش دیدند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در مراکز ثابت 2177 نفر در قالب 424 هزار و 389 نفر ساعت در 14 کارگاه آموزش دیدند، تصریح کرد: در روستاها هم 146 نفر در قالب 46 هزار نفر ساعت از دوره های آموزشی این مرکز بهره مند شدند.

افشار میزان آموزش های مهارتی در سکونتگاه های غیررسمی را 396 نفر دوره با 85 هزار نفر ساعت عنوان کرد و گفت: دوره های آموزشی برای شاغلین در دانشگاه ها، شرکت ها، واحدها، مراکز فنی و مهندسی و هر دستگاه متقاضی ارائه می شود.

وی به برگزاری دوره کانکس سازی و اعلام علاقمندی گروهی از جوانان برای ساخت کانکس و ارسال به مناطق زلزله زده کشور اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای به صورت تقاضا محور است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح به برگزاری المپیادهای مهارتی در مراحل استانی، کشوری و ملی اشاره کرد و گفت: حسین نصیری مارآموز اتومکانیک این مرکز در صورت کسب امتیاز لازم برای شرکت در مرحله بین المللی عازم روسیه خواهد بود.

وی به تکثیر گل در کارگاه های کشاورزی این مرکز اشاره کرد و گفت: در این دوره ها تلاش می شود تا هر کارآموز یک کارآفرین باشد؛ 50 درصد از کارآموزان این مرکز پس از پایان دوره مشغول به کار می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به آموزش 200 حرفه در کارگاه های این مرکز گفت: تنها هزینه دریافتی از مهارت آموزان 9 هزار تومان است که در مقایسه با مراکز خصوصی رقم بسیار مناسبی برای آموزش مهارت به جوانان است.

افشار به طرح های دیگر این مرکز اشاره کرد و گفت: طرح استاد-شاگردی یکی از طرح های موفق مرکز است که در 50 باب مغازه اجرا می شود و طبق توافق مرکز با این مغازه ها، مهارت جویان به این مراکز معرفی می شوند.

وی ادامه داد: طرح کادرورزی دانشجویان فارغ التحصیل هم یکی دیگر از طرح های مرکز است که کارآموزان در سامانه مربوطه ثبت نام می کنند و در صورت نیاز از سوی بنگاه های اقتصادی معرفی می گردند؛ این افراد حین آموزش در بنگاه ها از سوی مرکز در آزمون شرکت داده شده و تائیدیه برایشان صادر می شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح به طرح ایران مهارت هم به عنوان یکی دیگر از طرح های مرکز اشاره کرد و گفت: طبق رایزنی های انجام شده با آموزش و پرورش، کارگاه های آموزشی در مدارس و برای دانش آموزان اجرا می شود.

حرفه های آموزشی ارائه شده در این مرکز شامل صنایع ساختمان، سایپا، صنایع چوب، CNC ، اتومکانیک، جوشکاری، کشاورزی، تراشکاری، فرزکاری، تاسیسات برودتی، آسانسور، تاسیسات حراراتی و برق صنعتی می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.