هدایت صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سرانه دریافتی ایتام کمیته امداد استان در سال 95، 145 هزار تومان بود که با همراهی خیران و حامیان این رقم اکنون به 481 هزار تومان افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون 13 هزار و 746 حامی، حمایت معنوی بیش از سه هزار و 20 یتیم و فرزندان محسنین این نهاد را عهده دار هستند که در این استان به طور متوسط هر یتیم دارای 10حامی است.
این مسئول ادامه داد: حامیان این استان سال گذشته 12 میلیارد و 170 میلیون تومان را به حساب ایتام و فرزندان محسنین خود کمک کردند که این روند در سال های گذشته روند افزایشی داشته است.
وی اضافه کرد: هم اکنون افزایش میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت این نهاد در شهر هیدج از محل کمک حامیان به 660 هزار تومان در پایان سال گذشته و کسب رتبه نخست استان زنجان در این شاخص، نمونه‌ای از ایثارگری خیران این شهر در حوزه انفاق و نیکوکاری است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان زنجان ادامه داد: دستگیری از ایتام در کنار کمک به رفع بخشی از نیازهای مادی آنها، زمینه آرامش روحی و روانی این گروه از جامعه هدف کمیته امداد را فراهم می کند.
وی یادآوری کرد: خیران هیدجی با مشارکت مطلوب در کمک به ایتام تحت حمایت این نهاد، ایثارگری و نوع‌دوستی را به‌خوبی در این بخش معنا کرده و الگوساز شده‌اند.
این مسئول خاطرنشان کرد: خیران زنجانی می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان زنجان یا از طریق درگاه الکترونیکی ≠0020*741* حمایت مادی و معنوی خود رابه ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان انجام دهند.
به گزارش ایرنا، ، 28 هزار 318 خانوار با جمعیت 54 هزار و 980 نفر از خدمات این نهاد درقالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان بهره مند هستند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.