جمال ناصحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان نظارت ها بر مراکز تهیه و تولید مواد غذایی به ویژه قنادی ها بیش از گذشته تشدید می شود و در صورت مشاهده موارد و گزارش های مردمی با متخلفان برخورد می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون کارشناسان بهداشت محیط استان در بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی به ویژه قنادی ها به دستگاه پرتابل سنجش آلودگی مواد غذایی مجهز هستند که فرآیند مربوط به تهیه زولبیا و بامیه به ویژه روغن مصرفی را مورد آزمایش قرار می دهند.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس قبل از آغاز ماه مبارک رمضان آموزش های لازم نیز در ارتباط با چگونگی روغن مصرفی و مواد اولیه و کارت بهداشتی به متصدیان مربوطه به ویژه قنادی ها ارائه شده است.
وی اضافه کرد: همه ساله در ماه مبارک رمضان فعالیت صنوف غیر مرتبط برای عرضه زولبیا و بامیه، آش و حلیم پزی افزایش می یابد چراکه در برخی موارد به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در این حوزه مشکلاتی بوجود می آید.
ناصحی به همشهریان زنجانی توصیه کرد مواد غذایی مورد نیاز خود را فقط از مراکز معتبر و شناسنامه دار تهیه کنند.
وی اضافه کرد: به این مهم باید توجه داشت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای مواد غذایی داغ مانند حلیم و آش بسیار خطرناک است و در این راستا توصیه می شود از ظروف فلزی و یا استیل استفاده شود.
مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان ادامه داد: در صورت استفاده اجباری از ظروف یکبار مصرف دما نباید از 60 درجه بیشتر باشد.
وی اظهار داشت: در این ایام با همکاری دستگاه های متولی امر نیز نظارت بر دستفروشان عرضه مواد غذایی نیز بیش از گذشته افزایش می یابد.
این مسئول بهداشتی خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت محیط استان بصورت شفیت صبح و بعداز ظهر از ساعات 8 تا 20 بر مراکز عرضه و تولید مواد غذایی نظارت های لازم را انجام می دهند و در صورت نیاز و دریافت گزارشی خاص، پس از افطار نیز مورد رسیدگی می شود.
به گفته وی، شهروندان در صورت مشاهده تخلف و یا شکایات می توانند آن را به سامانه 190 مرکز پاسخگویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند که موارد پس از ارجاع در کوتاهترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می گیرد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.