به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران زنجان با تاکید بر لزوم مرمت و بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی آسیب دیده از سیل اخیر افزود: در 6 استان درگیر سیل و 25 استان دیگر تاکنون ابتلا به بیماری عفونی واگیرداری گزارش نشده است.
وی اظهار داشت: برای توسعه بخشهای سوختگی و بیماری های روانی برنامه ریزی شده است و نباید کار را بجایی رساند که بیمار روانی در بیمارستان بستری شود بلکه قبل این مهم باید چاره اندیشی لازم انجام شود.
این مسئول ادامه داد: بیمار روانی در حد پیشرفته کار درمان را بسیار سخت می کند که باید شرایط اجتماعی و جو روانی را به گونه ای تلطیف کرد که افسردگی ها عمیق نشود و شادابی گسترش بیشتری در جامعه داشته باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون شمار تخت های بیمارستانی مورد نیاز کشور در دست بررسی است که با جمع بندی، خدمات رسانی بیشتری انجام خواهد شد.
به گفته نمکی، با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و مطالعات لازم در زمینه بیماری و اختلالات روانی انجام و نتایج جمع بندی و منتشر خواهد شد.
وی یادآوری کرد: زنجان در زیرساخت های نظام سلامت به ویژه نظام آموزش عالی از جمله استان های موفق کشور محسوب می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی عکس سلامت روان یکی از بزرگترین رویدادهای هنری در این حوزه و دارای 2 پیام بود و اینکه در شرایطی که آمریکای ها فکر می کنند می توانند درهای دنیا را به روی ایرانیان ببندند و تعاملات آن را با دیگر کشورها قطع کنند استقبال بی نظیری از این جشنواره شد.
به گزارش ایرنا، پایان بخش برنامه های سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان زنجان افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع خدمات سلامت شهر دندی بود.
این مجتمع خدمات سلامت شهر دندی با مساحت یکهزار و 366مترمربع زیربنا در سه طبقه با اعتبار ساخت و تجهیز قریب 50 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
در این مجتمع پنج نفر پزشک عمومی، 2 دندانپزشک، متخصص اطفال داخلی، متخصص طب کار و سه پرستار به مردم و گروه های هدف خدمات رسانی می کنند.
در مجتمع جامع خدمات سلامت شهر دندی واحدهای دندانپزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، طب کار، واحد مامایی، زنان و زایمان فعالیت می کنند.
6085/9645
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.