به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در جمع کارکنان هلال احمر استان با اشاره به خدمات این نهاد در حوزه های مختلف افزود: فلسفه وجودی هلال احمر در واقع خدمت رسانی در حوادث گره خورده که عملکرد بسیار خوبی را هم در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر انجام دادند.
وی اظهار داشت: به این مهم توجه داشت که این حوادث تمام نشده و اقدامات لازم برای بازسازی و زیر ساخت های منازل مردم باید انجام گیرد و در این میان نقش داوطلبان جمعیت هلال احمر در این حوادث به ویژه استانهای سیل زده به ویژه لرستان چشمگیر تر بود.
امام جمعه زنجان ادامه داد: سیل اخیر در کشور ویرانی به دنبال داشت اما برکات آن نیز سیل عواطف مردم ایران برای خدمت رسانی به آسیب دبدگان در مقایسه با دنیا بسیار مثبت و ارزشمند بود چرا که عواطف انسانی در هنگام بروز فاجعه برای رغبت دستگیری بیش از گذشته تقویت می شود.
وی اضافه کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران و به دستور رهبری نیزنیروهای مسلح با همه توان وارد منطقه سیل زده شدند و یک وحدت و سیل عاطفه خود را نشان دادند و در این میان همواره دشمن به دنبال بهانه های مختلف است.
نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه زنجان ادامه داد: سیل اخیر یک آزمون خوبی بود چرا که انسجام ووحدت ملی را به نمایش گذاشت و حدود 12 هزار طلبه و همگام با سایر نیروهای نظامی نیز بسیج شدند که مردم آسیب دیده با مشاهده این صحنه های احساس آرامش می کردند.
وی اظهار داشت: اعتماد عمومی به دستگاههایی نظیر هلال احم و رقم های مالی کمک شده حاوی پیام مهمی بود و اینکه نشان دهنده اعتقاد به این مجموعه ، تشکیلات صداقت دلسوزی و بوده است.
حجت الاسلام خاتمی افزود: حضور نیروهای امدادگر در هنگام وقوع حوادث یک نوع تسکین درد است و خدمتگزاران این مجموعه شاکر این فرصت داده شده از سوی خداوند باشند.
وی خاطر نشان کرد: ماه رمضان با یک میهمانی و آداب خاصی همراه است و هر چقدر این آداب رعایت شود، بهره مندی از روزه ماه مبارک نیز بیشتر خواهد شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این دیدار گفت: در ابتدای سال در برخی نقاط کشور سیل به وقوع پیوست که با روحیه بسیجی مردم همکاری خوبی انجام گرفت.
شهرام میرزایی افزود: تلاش داوطلبان در سطح استان موجب شد این استان در 2 نوبت مقام اول در جمع آوری کمک های نقدی را طبق گزارش سازمان داوطلبان جمعیت به لطف مشارکت مردم مقام اول را کسب کند.
وی اضافه کرد: تا روز گذشته در سطح کشور 173 میلیارد ریال کمک های نقدی و کمک های غیر نقدی نیز 821 میلیارد ریال جمع آوری شد که سهم استان در بحث جمع آوری از محل صندوق ها و مشارکت مردمی 532 میلیون تومان نقدی و بالغ بر هشت میلیارد و 200 میلیون تومان نیز کمک های غیر نقدی بوده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: هم اکنون در حوزه داوطلبان هشت هزار 67 نفر به عنوان داوطلب در جمعیت هلال احمر استان مشغول به خدمت رسانی هستند که از محل ذخایر امدادی استان نیز در چندین نوبت به استانهای آسیب دیده 2 هزار و 700 بسته غذایی 24 و 72 ساعت ، 2 هزار و 100 تخته چادر و سه هزار پتو ارسال شد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.