به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی شامگاه شنبه در حاشیه رونمایی از 11 دستگاه آمبولانس پیشرفته مرکز فوریتهای پزشکی استان در جمع خبرنگاران افزود: توزیع عادلانه تخت های بیمارستانی در استان ها مورد توجه جدی قرار گرفته است و در این میان دولت باید به ازای هر یکهزار نفر جمعیت 1.6 تخت بیمارستانی ایجاد کند و مابقی نیز توسط بخش خصوصی تامین شود.
وی اظهار داشت: بر این مبنا استاندارد اعلام شده از سوی دولت و فضای مورد نیاز نیز برای بخش خصوصی فراهم می شود و این به معنای افزایش پرداختی از جیب مردم نخواهد بود بلکه یارانه های لازم به ویژه در مناطق محروم پرداخت می شود.
این مسئول ادامه داد : طی برنامه ریزی انجام شده 400 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور افزوده می شود و راه اندازی تعدادی اورژانس هوایی نیز در دست اقدام است که به تدریج انجام می شود.

** وزارت بهداشت بسته های جدید را تعریف کرده است
نمکی اضافه کرد: یکی از طرح های موفق دولت تدبیر و امید طرح تحول نظام سلامت است که تلاش می شود همچنان با قوت مسیر خود را با تمرکز بر برخی از بسته های مهم طرح ادامه دهد.
وی، کاهش پرداخت از جیب مردم، حمایت از بیماران خاص و بیماران صعب العلاج در زمینه تشخیص ، دارو و مراحل درمانی رااز دیگر بسته های این طرح ذکر کرد.
این مسئول ادامه داد: حمایت از ماندگاری پزشک و کادر پیراپزشک در نقاط کم برخوردار و نگرش جدید بر تحول بهداشت و پیشگیری در کشور از دیگر بسته های طرح تحول نظام سلامت خواهد بود.
وی اضافه کرد: تا پایان خرداد امسال پرونده الکترونیک سلامت به عنوان ریل اصلی ورود به نظام سلامت و اردیبهشت امسال نیز بسیج آگاهی مردم از بیماری فشار خون در کشور اجرایی می شود.
نمکی افزود: متاسفانه 50 درصد مبتلایان به فشار خون از بیماری خود آگاهی ندارند که با بسیج همگانی و بکارگیری نیروهای مورد نیاز آگاهی های مردم در ارتباط با این نوع بیماری افزایش می یابد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: فشار خون عاملی مهم در بروز نارسایی های کلیه، بستری ها در آی سی یو و سی سی یو هنگام ابتلا به سکته های قلبی و مغزی است و به همین دلیل باید پیشگیری و درمان شود.
وی اضافه کرد: طی ماه های آینده برای بیماری دیابت به عنوان یک بیمار ناتوان و گرفتار کننده مردم برنامه ریزی و امسال بطور جدی پیگیری می شود.
نمکی افزود: هم اکنون کشورمان در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته است که کیفیت مدیریتها ارتقا خواهد یافت به این معنی که با منابع موجود اولویت بندی ها مشخص و اجرا می شود.

** منابع در شهرهای کم برخوردار جهت دهی می شود
وی یادآوری کرد: در قالب بودجه مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با افزایش کیفیت و اولویت بندی خدمات پیشگیری بر درمان، درمان سرپایی بر درمان بستری و توسعه و تکمیل زیرساخت های نظام سلامت مورد توجه قرار خواهد گرفت و منابع در شهرهای کم برخوردار جهت گیری خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: تحریم های ظالمانه آمریکا مردم و کشورمان را هدف گرفته و در زمینه دارو آنان مدعی هستند که این بخش تحریم نشده که این یک دروغ بزرگ و آشکار است.
وی اظهار داشت: آنان حتی راه های نقل و انتقال پول برای کمک هموطنان خارج از کشور به مردم سیلزده را باز نکردند و در زمینه دارو برای نقل و انتقال پول مشکلاتی وجود دارد اما ایجاد راه هایی موجب شده که کشورمان با کمبود داروها و تجهیزات اساسی مواجه نشود.
وی تاکید کرد: بر این مبنا به رغم تحریمها، کشورمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمبودهای دارویی کمتری دارد و تلاش می شود این مساله به حداقل برسد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: مدیران بجای یاس، امید را به جامعه منتقل کنند و در این میان وزارت بهداشت رسیدگی به موضوع سلامت روان را به عنوان اولویت اصلی با مشارکت سایر بخش ها در دستور کار قرار داده که این هدف با همکاری مراکز متولی امر و توسعه نشاط و شادی محقق می شود.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، شامگاه شنبه از کلینیک ویژه شفیعیه، بزرگترین کلینیک کشور، بازدید کرد.
این کلینیک با اعتبار بالغ بر 13 میلیارد تومان در فضای فیزیکی 5400 مترمربع در پنج طبقه احداث شده است.
کلینیک شامل تخصص‌های روماتولوژی، نفرولوژی، قلب و عروق، نوزادان، هماتولوژی،جراحی عروق، زنان و زایمان، گوارش، غدد، غدد متابولیسم اطفال، جراحی پلاستیک، جراحی اطفال، عفونی اطفال، گوارش اطفال -ارولوژی، جراحی، ارتوپدی، قلب، زنان، عفونی، اعصاب و روان، داخلی، گوش و حلق و بینی، اطفال، مغز و اعصاب، طب فیزیکی و توانبخشی، تغذیه و رژیم درمانی، پوست و مو وزیبایی، فک و صورت
پروسیجرها شامل اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، اتاقECG ، اتاق‌های گچ‌گیری، 2 اتاق اعمال جراحی سرپایی، اسپیرومتری، اودیومتری، نوار عصب عضله، نوار مغزی
تجهیزات موجود شامل نوار عصب عضله - نوار مغز -اکوکاردیوگرافی- نوار قلب – تست ورزش- هولتر مانیتورینگ سونوگرافی جنین و حاملگی- رادیوگرافی پانوماریک بازوی فالومتریک و خدمات پاراکلینیک شامل داروخانه، آزمایشگاه تشخیص طبی و پاتولوژی است.
در ادامه دکتر نمکی از ساختمان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان که با اعتبار بالغ بر 25 میلیارد ریال در فضای فیزیکی 2227 مترمربع زیربنا در 4 طبقه احداث شده است، بازدید کرد.
این ساختمان با داشتن زیرساخت‌های اساسی از قبیلEOC جهت هماهنگی، پیگیری حوادث ویژه و نظارت بر درمان، واحدMCMC جهت ایجاد ارتباط بین مراکز درمانی، اعزام‌های بین بیمارستانی، تخت‌های خالی و...، مرکز پیام و سایر واحدها براساس استانداردهای کشوری آماده مدیریت حوادث و پاسخ در موارد اورژانسی است که تکمیل و راه‌اندازی طبقات 2 و 3 و گسترش فضای فیزیکی، در بهبود عملکرد این مرکز موثر خواهدبود.
همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 11 دستگاه آمبولانس پیشرفته تحویل جدید با اعتبار بالغ بر 11 میلیارد تومان را رونمایی کرد.
به گزارش ایرنا، ناوگان آمبولانس اورژانس استان هم اکنون دارای تعداد 93 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس می‌باشد با اضافه شدن 11 دستگاه آمبولانس جدید (شامل 8 دستگاه بنز اسپرینتر 315 و 3 دستگاه تویوتا کمک‌دار) تعداد آمبولانس‌های فعال استان به 106 دستگاه افزایش خواهدیافت که در ارتقاء کیفیت خدمات اورژانس بخصوص امدادرسانی به مادران باردار و بیماران اورژانسی در مناطق صعب العبور و روستایی در فصل سرد سال با استفاده از آمبولانس‌های کمک دار ( 7 دستگاه موجود و 3 دستگاه جدید) نقش بسزایی خواهد داشت.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.