به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره برداری این طرح ها گفت: امروز در عرصه سلامت وزارت بهداشت به تنهایی قادر به انجام برنامه بزرگ ملی نیست و نیازمند کمک های بین بخشی و هم افزایی عمیق نیروها در نظام هستیم.
دکتر سعید نمکی افزود: هم افزایی در کشور موجب می شود وزارت بهداشت با همکاری دیگر متولیان عوامل خطر زا مثل تصادفات و دیگر بیماری ها مهار کنیم و در این میان همه در کنار هم با صمیمت و عالمانه در پیشبرد و رفع مشکلات در کنار هم باشیم.
وی اظهار داشت: هم اکنون با افتتاح این طرح ها یک نوع همدلی، همگرایی و وفاق در این استان برقرار است که طی سال های گذشته با رشد زیر ساخت ها روند رو به رشدی را در حوزه بهداشت و درمان طی کرده است.
این مسئول ادامه داد: خیران سلامت به شدت به کمک توسعه نظام سلامت این استان آمده اند که فرصت ذی قیمتی است که باید از آن بهره برد که در سال های اینده جزو استان های الگو های موفق در سطح کشور خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در این مراسم گفت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و در راستای اجرای برنامه 10 طرح پشتیبان تحول نظام سلامت در بخش بهداشت و به منظور تکمیل، تجهیز و توسعه مراکز فرسوده و ناکارآمد شهری و روستایی و به استناد تفاهم نامه سه جانیه منعقده فی مابین بین وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری زنجان از 226 طرح تفاهم نامه، تعداد 134 مورد از طرح ها افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
دکتر پرویز قزلباش افزود: تعداد 44 طرح در حوزه بهداشت نیز با زیربنای 10 هزار و 95 متر مربع از طریق ویدیوکنفرانس با اعتبار بالغ بر 220 میلیارد ریال شامل 22 واحد خانه بهداشت، هشت واحد پایگاه سلامت شهری، هشت واحد پانسیون پزشک، سه واحد مرکز خدمات جامع سلامت شهری و سه واحد مرکز خدمات جامع سلامت روستایی را شامل می شود.
وی اظهار داشت: اتاق عمل پیشرفته جراحی ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب با 30 میلیارد ریال، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه با اعتبار 10 میلیارد ریال از جمله طرح های مورد بهره برداری برشمرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: مرکز تحصیلات تکمیلی دانشکده پرستاری مامایی زنجان با دو میلیارد ریال، مجتمع خدمات سلامت شهر دندی مساحت یکهزار و 366مترمربع زیربنا در سه طبقه با اعتبار ساخت و تجهیز 50 میلیارد ریال را شامل می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر دو روزه خود به استان زنجان ضمن افتتاح از طرح های بهداشتی و درمانی نیز دیدن کرد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.