رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه یکی از وظایف دادستان‌ها توجه و اهتمام ویژه به حقوق عامه است، گفت: دادستان‌ها در اموری که با منافع مردم سرو کار دارد کوتاه نیایند.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، در دیدار با دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد ارزشمندشان در دادسراها گفت: دادسراها بعنوان خط مقدم وظیفه مهمی در رسیدگی به پرونده‌ها دارند و کار دادسرا، کار بسیار سنگین و پرحجم است که در کنار کمیت فراوان پرونده، با دقت و کیفیت خوب در حال انجام است.

رئیس دادگستری استان زنجان افزود: در جلسه اخیری که در محضر رئیس قوه قضائیه بودیم، ریاست قوه قضائیه اولویت ها و تذکرات زیادی برای دادسرا بیان کردند که یکی از تذکرات توجه به حقوق عامه بود؛ از دادسراها و دادستان‌ها انتظار بیشتری در خصوص حقوق عامه می رود، نباید اقدامی صورت بگیرد که خلاف قانون باشد و به منافع مردم ضرر و آسیب وارد کند؛ دادستان ها در اموری که به منافع مردم مربوط می شود کوتاه نیایند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: بنده یک برنامه درون دستگاهی و یک برنامه برون دستگاهی تدوین کرده ام که برنامه برون دستگاهی همان توجه و اهتمام دادستان ها به احیای حقوق عامه است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: در حقوق عامه با هیچ مسئول، ارگان و سازمانی تعارف نداریم؛ با مسئولی که در وظایف خود کوتاهی کند برخورد خواهد شد منافع مردم شوخی بردار نیست، دادستان ها موظفند هر ماه اقدامات خود را در راستای احیای حقوق عامه گزارش نمایند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره با دغدغه ریاست قوه قضائیه  به مبارزه جدی با فساد تاکید کرد و گفت: مبارزه با فساد در مرتبه اول وظیفه دادسراهاست مخصوصا اگر فساد از ناحیه حاکمیت صورت بگیرد، نباید افراد مفسد در جامعه احساس امنیت بکنند؛ باید با فساد و مفسد در جهت جلب اعتماد عمومی مبارزه کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان افزود: اجرای احکام باید به موقع، سریع و دقیق انجام شود. ما نسبت به اجرای دقیق احکام وظیفه شرعی و قانونی داریم.

در این دیدار دادستان‌های حوزه های قضایی استان نیز ضمن بیان نقطه نظرات خود به طرح مسائل و مشکلات حوزه های مربوطه پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.