وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرای طرح بسیج همگانی آگاهی بخشی در مورد فشار خون از ۲۷ اردیبهشت امسال اشاره کرد و گفت: تغییر در سبک زندگی لازمه ایجاد سلامت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ز نجان سعید نمکی شامگاه دیروز  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به آغاز اجرای طرح «مدارس بدون پوسیدگی دندان» در اردبیل گفت: این طرح به منظور ارتقای بهداشت دهان و دندان کلید خورد است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز نگرانی از شیوع افسردگی در کشور گفت: افسردگی یکی از مخاطرات کشورهای جهان است که فرد افسرده تمایل بسیاری به اعتیاد، خشنونت و خودکشی دارد.

این مقام کشوری به بازدید از نمایشگاه عکس سلامت روان اشاره کرد و گفت: به کار گیری هنر در روح نوازی جامعه موثر است.

نمکی اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از افتخارات دولت عنوان کرد و گفت: هزینه در این حوزه مانع از هزینه های بیشتر در حوزه درمان می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح بسیج همگانی آگاهی بخشی به مردم در خصوص فشار خون از 27 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: برای مقابله با این بیماری باید سیک زندگی مردم تغییر کنند و عوارض این قاتل خاموش را به مردم گوشزد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه راه‌اندازی 400 خانه بهداشت عشایری در کشور در دستور کار وزارتخانه متبوع است، گفت: برای ارتقای سلامت جامعه باید به سراغ عوامل مؤثر اجتماعی رفت.

در ادامه امام جمعه زنجان تغییر سبک زندگی را لازمه ایجاد بستر سلامت در حوزه درمان عنوان کرد و گفت: حضور مدیران دلسوز در نظام جمهوری اسلامی موجب شده در حوزه بهداشت کشور به توفیقات قابل توجهی دست پیدا کند.

آیت الله خاتمی به مقایسه وضعیت بهداشت و درمان قبل و پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در حال حاضر کشور در بحث بهداشتی و درمانی بسیار پیشرفت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.