به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان زنجان افزود: این در حالی است که خبرهای مرتبط با تخلفات شوراها در دیگر مناطق اعلام می شود که خوشبختانه این مهم در این استان بسیار ناچیز بوده است.
وی اظهار داشت: طی 40 سال گذشته انتخابات متعدد و مختلفی در کشور برگزار شده و در این میان مردم بیشتر نقش آفرین بوده اند و با این اقدام صحنه هایی از همبستگی و مشارکت در سرنوشت خود را به نمایش گذاشته اند.
خاتمی خاطرنشان کرد: انسانها باید قدردان نعمات خداوندی باشد و به این مهم باید توجه داشت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در شهر و روستاها امنیت کامیل وجود نداشت که برقراری این نعمت مهم در کشورمان موجب شده اعضای شورا در جمع مسائل و مشکلات خود را به راحتی بیان کنند.
وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دیگر نمایندگان مجلس و قوای مجریه را مردم انتخاب می کنند و این کار نعمت بزرگی بشمار می رود که همگان باید قدردان آن باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: همه خدمتگزاران و شهروندان به این مهم توجه داشته باشند همه بر کشتی سوار شده اند و در این میان توقیق خدمتگزاری باید بیش از گذشته قدر دانسته شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون کشور در شرایط سخت و دشواری قرار دارد و وحدت ، همدلی و انسجام رمز غلبه بر مشکلات و توطئه های گوناگون دشمنان است.
ججت الاسلام خاتمی ادامه داد: در روایتی از امام حسین(ع) آمده که احتیاجات مردم بر شما نعمت های خدا هستند برای شما و زیادی نعمت ها شمار را خسته نکند که به این مهم اشاره دارد که اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها پاسخگویی به مشکلات مردم را نعمت بدانند و در این راستا پیشگام باشند.
وی اظهار داشت:امیر المومنین نیز در نهج البلاغه می فرماید که اگر قدر دان نعمت نباشید خداوند این نعمت ها را به نقمت تبدیل می کند و در واقع آه و حسرت بر جای می ماند .
امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا ببش از گذشته خدمتگزاری به مردم را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند و دعای یکایک مراجعه کنندگان در مقابل مادیات دنیوی قابل مقایسه نیست.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.