فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه معلمان طلایه‌داران پیشرفت و رویش در هر کشور و جامعه هستند، گفت: پلیس و معلمان در صف اول مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سردار رحیم جهانبخش امروز در جمع معلمان و دانش آموزان دبیرستان و پیش دانشگاهی دخترانه شاهد فاطمیه از تلاش‌های گسترده، موثر و دلسوزانه اساتید و مدرسان این دبیرستان قدردانی کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان سپس نقش معلمان را در هدایت جامعه انکارناپذیر دانست و گفت: می بایست به نقش انکار ناپذیر معلمان به خوبی پرداخته شود.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه اگر انگیزه های دینی و مهارت های زندگی خوب آموخته شود آسیب های اجتماعی اتفاق نمی افتد، اظهار داشت: روز معلم ، روز پاسداشت مقام و منزلت انسان‌های وارسته و فداکاری است که از عمق جان عهده‌دار تعلیم و تربیت نسل آینده و پایه گذار پیشرفت و تعالی جامعه‌ به سوی کمال هستند.

وی ادامه داد: معلمان، با رسالت پیامبرگونه خود، در تربیت نسل آینده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی که جوانان و دانش‌آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند را تهدید می کند، نقش موثری دارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه معلمان طلایه داران پیشرفت و رویش در هر کشور و جامعه هستند، تصریح کرد: پلیس و معلمان در صف اول مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند و نقش بی بدیلی در خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمنان برعهده دارند.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان افزود: رابطه ای عمیقی بین آرامش ، امنیت ، نظم اجتماعی و تعلیم و تربیت وجود دارد و معلمان می توانند جامعه، دین، اسلام، حجاب و امنیت جامعه را تحکیم بخشیده و در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، نقش موثری ایفاء کند.

سردار جهانبخش گفت:یک معلم باید از نظر تراز علمی، معرفتی، اخلاقی و شخصیتی خود را به حدی برساند که مخاطب را به باور لازم پیرامون موضوع مربوطه رسانده و بدین وسیله است که فراگیر و مخاطب می تواند بیشترین بهره را از وجود چنین معلمی ببرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان اظهار داشت: تعلیم و تربیت موهبتی است الهی و انبیای عظام، بزرگترین معلمان و مربیان بشریت و واسطه ای بی بدیل برای هدایت انسان هستند و در جامعه ای که دانایی اساس توانایی است، تلاش دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت بسی گرانمایه و عزیز شمرده می شود و قطعاً پیشرفت و تعالی جامعه بدون همت مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه اولین نقش معلم می تواند در بحث انتقال فرهنگی باشد گفت: آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت فرهنگی، تربیتی و علمی جامعه محسوب می شود و معلمان در شکل گیری جامعه دینی با گفتمان قرآنی نقش کلیدی و بسیار مهمی دارند.

به مناسبت روز معلم سردار " رحیم جهانبخش " فرمانده انتظامی استان به همراه فرمانده انتظامی شهرستان زنجان ، رئیس پلیس راهور ، معاون اجتماعی ، رئیس دفتر فرماندهی انتظامی استان و رئیس کلانتری 15 شهرستان زنجان با حضور در دبیرستان و پیش دانشگاهی دخترانه شاهد فاطمیه زنجان با اهداء شاخه گلی از زحمات معلمان قدردانی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.