مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: این نهاد از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف؛ بسترهای درآمدزایی برای آنها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، هدایت صفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت شرکت‌های صنعتی و واحدهای تولیدی برای خلق فرصت‌های جدید در حوزه اقتصاد ارزشمند بوده و زمینه کم کردن آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی نظام را فراهم می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه 54 هزار و 961 نفر از خدمات مختلف کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند، افزود: از برنامه‌های مهم کمیته امداد اشتغال‌زایی برای جامعه هدف و زمینه‌سازی برای استقلال اقتصادی و معیشتی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است.

صفری ادامه داد: هنر کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان و از بین بردن فقر بین نسلی در خانواده‌های تحت حمایت از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف و فراهم کردن بسترهای درآمدزایی برای آنها است.

وی با اشاره به اینکه از رویکردهای اصلی کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال‌زایی تعامل با شرکت‌های صنعتی و مراکز کاریابی باهدف زمینه‌سازی برای اشتغال به کار مددجویان تحت حمایت این نهاد است، افزود: پرداخت حق بیمه مددجویان بکارگیری شده در شرکت‌های صنعتی و واحدهای تولیدی و ارائه تسهیلات کارآفرینی به آن‌ها در قالب بسته‌های تشویقی از برنامه‌های مهم کمیته امداد در حوزه اشتغال است.

صفری با اشاره به اینکه سطح‌بندی خانواده‌های تحت حمایت و ارائه خدمات متناسب با نیاز جامعه هدف از رویکردهای اصلی این نهاد است، گفت: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات هوشمند، هدفمند و زمان‌دار مددجویان دارای زمینه توانمندسازی در یک بازه زمانی مشخص توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

وی بابیان اینکه چالش‌های اقتصادی تأثیر مستقیمی برافزایش مراجعات به این نهاد دارد، افزود: راهبرد کمیته امداد خلق فرصت‌های جدید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت اجتماعی خیران و سایر نهادها و تشکل‌ها در حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان و جامعه هدف این نهاد است.

صفری با اشاره به اینکه تبدیل دغدغه سازمانی این نهاد در حوزه فقرزدایی به گفتمان عمومی و غالب در جامعه از رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با ایجاد مراکز نیکوکاری و شبکه‌های مردمی زمینه ارتقاء مسئولیت‌های اجتماعی اقشار مختلف جامعه در برابر نیازمندان و افزایش مشارکت خیران در فرآیند فقرزدایی را فراهم کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.