به گزارش ایرنا، خدابخش مرادی نافچی عصر یکشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان زنجان افزود: اگر اطلاعات به صورت سریع، صریح، دقیق و به موقع از منابع موثق در اختیار جامعه قرار نگیرد، جامعه دچار شک می شود.
وی خاطرنشان کرد: بنا بر نظر روانشناسان، خبر منفی 9 برابر خبر مثبت بر ذهن مردم تاثیر می گذارد که بر این اساس، ساماندهی اطلاع رسانی طبق منابع مستند و موثق در دستور کار این شورا قرار گرفته است.
این مسئول اظهار داشت: اگر می خواهیم طمانینه، آرامش و بهداشت روانی و اجتماعی را در ذهن و دل مردم تامین کنیم باید حوزه خبر و اطلاع رسانی را ساماندهی کنیم.
مرادی اضافه کرد: وظایفی که بر عهده شورای اطلاع رسانی گذاشته شده، اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام است و مردم باید بدانند مدیران و کارگزاران نظام چه اقداماتی انجام می دهند.
معاون استاندار زنجان تاکید کرد: در کنار این که خدمات دستگاه ها بیان می شود باید اطلاعات دقیقی از منابع موثق در اختیار جامعه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه انتخابات در یک روز برگزار می شود اما زنگ انتخابات خیلی زودتر به صدا در می آید، گفت: سوالاتی در این رابطه پیش می آید که نیاز به پاسخ و اطلاع رسانی دارد و اگر انتخابات، مدیریت رسانه ای نشود موجب التهاب می شود.
مرادی خاطرنشان کرد: برای پویاتر شدن فعالیت شورای اطلاع رسانی استان باید حوزه های سیاست گذاری و شیوه ها و مقیاس نظارت بر فعالیت رسانه ها در استان و همچنین ساز و کارهایی که شورا می تواند در تقویت همبستگی اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی به کار گیرد، مشخص شود.
معاون استاندار زنجان اظهار داشت: زمینه های تولید محتوا باید وحدت رویه داشته باشد تا بتوان به مدیریت افکار عمومی کمک کرد.
وی افزود: مدیریت سامانه های گردش اطلاعات در استان، آسیب شناسی در حوزه اطلاع رسانی و شیوه های توانمندسازی اصحاب رسانه نیز از دبیرخانه این شورا مورد انتظار است.

** شورای اطلاع رسانی 3 نقش مهم بر عهده دارد.
مدیرکل روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری زنجان نیز گفت: این شورا 3 نقش مهم سیاست گذاری در امور رسانه و مطبوعات، هماهنگی بین رسانه ها و نظارت بر فعالیت های رسانه ای را بر عهده دارد.
غلامرضا الهی سرشت خاطرنشان کرد: دستورالعمل جدید شورای اطلاع رسانی استان ها اواخر اسفند 97 از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و این شورا به عنوان عالی ترین مقام تصمیم گیری در حوزه اطلاع رسانی استان است.
وی افزود: شورای روابط عمومی های استان و شورای هماهنگی رسانه ها نیز بازوهای اصلی تصمیم گیری در شورای اطلاع رسانی استان بوده و مسائل مختلف در خصوص نشریات، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و کانال های خروجی دستگاه ها در این شورا طرح می شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان با بیان اینکه بخش اطلاع رسانی در شرایط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: اولویت برنامه های شورا در راستای ایجاد همبستگی اجتماعی و همدلی بین مردم و مسئولین خواهد بود.
وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله بین مردم و نظام، اظهار داشت: شورا به دنبال اطلاع رسانی دقیق، صحیح و به موقع است تا توطئه های دشمن را خنثی کند.

** تشکیل شورا فرصت مناسبی برای ارتقای رسانه ها است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز تشکیل شورا را فرصت مناسبی برای ارتقای سطح رسانه ها خواند و گفت: با آسیب شناسی می توان سطح رسانه ها را ارتقا و به روز کرد.
حجت الاسلام مسعود صفی یاری افزود: می توان یک شبکه مرکزی اطلاع رسانی بدون نگاه گزینشی و جناحی ایجاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از عرصه رسانه، جناحی است اما نگاه در این شورا جامع بوده و هدف، بیان دستاوردهای نظام به ویژه با عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است.
صفی یاری اظهار داشت: برای اینکه جبهه رسانه ای انقلاب را در فضای غنی ببینیم باید برای توانمندسازی اصحاب رسانه برنامه داشته باشیم.
وی دقت، سرعت و واکنش سریع را معیارهای مهم اطلاع رسانی دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی به واکنش به هنگام، دقیق و صحیح و مبتنی بر منافع ملی در مقابل جنگ نرم و رسانه ای دشمن نیاز داریم.
این مسئول افزود: رسانه ها بخش ویژه ای برای مطالبه گری مردم و پاسخگویی مدیران در نظر گرفته و علاوه بر مسائل سیاسی، مسائل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نیز در این شورا بررسی شود.
معاون خبر صدا و سیمای مرکز زنجان نیز در این جلسه گفت: اقدامات دستگاه ها پیوست رسانه ای نداشته و نگاه دستگاه ها در رخدادها انفعالی است.
پرویز غیاثی با بیان اینکه وحدت رویه در تولید محتوا وجود ندارد، افزود: برای مثال؛ در بارندگی های ابتدای سال، مشکلی در استان به وجود نیامد چون تمهیدات دولتی پای کار بود و از ایجاد خسارت ها جلوگیری کرد اما وحدت رویه برای تولید محتوا وجود نداشت در حالی که محتوا خیلی به امید و آرامش جامعه کمکم می کند.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.