مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: سیل اخیر در استان ۴۵۳ میلیارد تومان به راه های روستایی خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، عبدالحسین علی اکبری امروز  در جلسه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان زنجان، اظهار کرد: پس از وقوع سیل اخیر در برخی از استان های کشور، زنجان به عنوان استان معین لرستان معرفی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به اقدامات انجام شده از سوی این نهاد در بازگشایی راههای آسیب دیده شهرستان سلسله افزود: 15 دستگاه خودروی سنگین در محور خرم آباد – پل دختر مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی دستگاه های امداد رسان از طریق بخش خصوصی انجام شده است، افزود: متاسفانه در بحث تعمیر و نگهداری ماشین آلات حمایتی انجام نمی شود.

این مقام با تاکید بر پرداخت هزینه های مربوط به ماشین آلات حاضر در محل از منابع مدیریت بحران افزود: برای جلوگیری از استهلاک ماشین آلات باید منابع لازم در اختیار این اداره کل قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه اعتبار بخش لوایح سال گذشته 11.5 میلیارد تومان بود که 5.5 میلیارد تومان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص یافته است، گفت: از این رقم 6 میلیارد هم به استانداری اختصاص داده شد.

سجاد صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: این اعتبار در راستای حل مشکلات ابنیه فنی داخل روستا اختصاص یافته که از سوی بنیاد مسکن به بانک های عامل معرفی شده است.

نماینده جهاد کشاورزی هم با بیان اینکه برای رفع و نوسازی خسارات وارد شده به بخش کشاورزی نیازمند 7.5 میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: 5 چاه کشاورزی در استان به دلیل بارندگی ها آسیب دیدند که برای بازسازی آن به 75 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

قهرمانی به تخریب 3 هزار و 100 متر از قنوات استان هم اشاره و با بیان اینکه بازسازی این قنوات نیازمند 190 میلیون تومان اعتبار است، گفت: برای بازسازی سدهای خاکی هم نیازمند یک میلیارد و 390  میلیون تومان اعتبار است.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان هم در سخنانی به حضور سپاه استان در گلستان و مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تیپ 36 زنجان نیز برای آفت زدایی و یگان پدافند جنگ نوین در مناطق حضور دارند.

سرهنگ طهماسبی ادامه داد: برای کمک به لرستان با همکاری و کمک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان 58 خودروی سبک و سنگین ارسال شد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.