دکتر محمدرضا صائینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از جشنواره، سه هزار و 124 عکاس از 78 کشور با 18 هزار و 358 عکس حضور داشتند که در مقایسه با دوره قبلی رشد 17 درصدی به لحاظ تعداد عکاس شرکت کننده و رشد 15 درصدی در تعداد عکس ها دارد.
وی اظهار داشت: بر این اساس در چهارمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان عکس های برگزیده که از سوی فدراسیون عکاسان خوب ارزیابی شد در قالب کتاب منتشر می شود که این یکی از موفقیت های مه پنجمین دوره جشنواره محسوب می شود.
این مسئول ادامه داد: برگزاری این دوره از جشنواره در ارتقای سلامت و بهداشت روان جامعه اهمیت بسزایی دارد، به ویژه آنکه حساسیت عموم مردم به ویژه عکاسان را با نگاهی متفاوت به این موضوع و افزایش اطلاعات با نگاه پیشگیرانه به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: در چهارمین دوره این جشنواره که سال 96 برگزار شد 16 هزار عکس از 75 کشور دنیا ارسال و توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.
نصر افزود: بین المللی شدن این جشنواره، ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی را با دیگر مجامع بین المللی جهان بیش از گذشته ارتقا می دهد که این مهم نیز در جشنواه پنجم و با حضور 2 عکس برجسته از نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنرعکاسی (فیاپ) نمایان بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته اختتامیه پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان 15 اردیبهشت امسال با رونمایی از کتاب آثار برگزیده و تجلیل از برگزیدگان برتر با حضور شماری از مسئولان استانی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.
به گفته وی، در این مراسم در مجموع 8500 یورو جوایز نقدی به برگزیدگان تعلق می گیرد.
به گزارش ایرنا، 'ریکاردو بوسی' رییس فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) از ایتالیا 'فردی ون گیلبرگن' معاون فیاپ‌ از بلژیک، کیارنگ علایی، ابراهیم بهرامی، ناصر محمدی، دکتر احمد حاجبی مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت و دکتر محمدرضا صائینی رئیس مرکز بهداشت استان زنجان و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان داوری آثار رسیده به دبیرخانه این رویداد‌ مهم را انجام دادند.
6085/9646
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.