خلیل آقاجانلو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی گزارش خود را به شماره 1504اطلاع دهند، همچنین سال قبل بیش از 115 دستگاه از ماشین آلات متعرضان به منابع طبیعی توقیف شده بود.
وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد عملیات های این اداره کل در مبارزه و پیشگیری از تصرف زمین های ملی، 762 مورد ثبت شده، خاطرنشان کرد: این امار در سال 96 ، 456 مورد ثبت گردیده است.
این مسئول با اشاره به اینکه بنای ما برخورد قاطع با متخلفان است، اظهار داشت: لذا امسال سه مورد و سال گذشته بر اساس قانون 12 نفر از متصرفان زمین های ملی در استان بازداشت شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.
آقاجانلو ادامه داد: در ابتدای امسال از تصرف بیش از 93 هکتار زمین ملی از دست متصرفان ممانعت و پیشگیری شده است.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: همکاری همه جانبه در مبارزه با تخلفات به ویژه بخش منابع طبیعی لام و ضروری است، افزایش مشارکت عمومی مردم در این موضوع باعث کاهش تخلفات و حفظ منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی می شود.
آقاجانلو تاکید کرد: در همین مدت در 2 مورد اخراج دام از مراتعی که چرا در آن ممنوع است، 660 دام اخراج شد، این امر به خاطر حفاظت از مراتع و جلوگیری از بین رفتن آنهاست.
به گزارش ایرنا، استان زنجان بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی دارد که در اختیار و مدیریت اداره منابع طبیعی قرار دارد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.