داود نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث پل غیرهمسطح گلشهر کاظیمه زنجان یکی از نیازهای اساسی و در راستای کاهش بار ترافیکی شهر و معضلات بوجودآمده انجام گرفته که تا کنون پیشرفت های قابل ملاحضه ای داشته است.
وی اظهار داشت: بر این اساس عرشه و پل زیرین طرح گلشهر کاظیمه در سوم خرداد امسال برای استفاده شهروندان و تردد خودروها به بهره برداری می رسد که بسیار اثر بخش خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: طبق تفاهم نامه منعقده با پیمانکار بودجه 21 میلیارد تومانی برای احداث و بهره برداری کامل این پروژه لحاظ شده بود کهبا توجه به افزایش مصالح این رقم اکنون به 28 میلیار تومان رسیده است.
وی اضافه کرد: بر این مبنا و با تکمیل قسمت های باقیمانده طرح هزینه کرد نهایی آن در مجموع 35 میلیارد تومان براورد شده و این در حالی است در زمان انعقاد قرار داد طی اسفند سال 96 با پیمانکار ، افزایش نرخ ارز و معضلات اقتصادی بر مصالح و دیگر اجزای مورد نیاز تاثیر فراوانی داشت.
معاون امور زیر بنایی شهرداری زنجان استفاده از بتن خود تراکم یا scc و استفاده از عرشه 24 متری بصورت بتن درجا و بدون هیچ نوع فاصلگی را از جمله ویژگی های مهم این پروژه بیان کرد و گفت که اتمام این پروژه در مدت یکساله نیز از دیگر ویژگی های آن محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته و در بودجه امسال شهرداری یک تقاطع غیر همسطح در یکی از نقاط شهر زنجان احداث خواهد شد که هم اکنون مطالعات در حال انجام است.
به گفته نوری ،گزینه های مختلفی از قبیل میدان جهاد، تقاطع مدرس و تقاطع شیلات در نظر گرفته که مورد نهایی پس از مطالعات و امکان سنجی اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، پیش نیز مسیح الله معصومی شهردازر زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرده بود که در صورت تاخیر در افتتاح این طرح با افراد دخیل برخورد خواهد شد که پیشرفت کنونی کار روند مناسبی را نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرده بود که عده‌ای با مشاهده پیشرفت کار در این طرح بدنبال بهانه ‌تراشی هستند و حتی نسبت به دیواره سنگی پل معترضند در صورتی که تمامی کارهای انجام گرفته کاملا کارشناسی شده است.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.