دکتر پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح تحول نظام سلامت اجرای 226 پروژه عمرانی در این حوزه طبق تفاهم نامه سه جانبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی زنجان در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار داشت: تاکنون از مجموع پروژه های یاد شده 135 پروژه به بهره برداری کامل رسیده، 41 پروژه به زودی افتتاح و 50 پروژه دیگر نیز در طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
این مسئول ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه 99 خانه بهداشت در استان احداث و علاوه بر آن 40 خانه بهداشت نیز در جهت ارتقاء خدمات، بازسازی کامل شد.
قزلباش افزود: در طرح تحول نظام سلامت به حوزه بهداشت به ویژه احداث و بازسازی خانه های بهداشت در استان توجه ویژه ای شد تا جایی که به غیر از تفاهم نامه یاد شده، 22 خانه بهداشت دیگر نیز در سال 95 احداث شد که با این کار اکنون محرومیت در این حوزه از روستاهای استان رخت بسته است.
وی اضافه کرد: بسیاری از خانه های بهداشت استان قدمت 25 تا 30 ساله داشتند که در طرح تحول نظام سلامت و با منابع تخصیص داده شده نسبت به احداث دوباره آن مبادرت شد.
وی اضافه کرد: هر چند اعلام پایان محرومیت روستاهای استان به لحاظ برخورداری گروه های هدف از خدمات خانه های بهداشت اقدامی مهم و اثر بخش محسوب می شود اما این مهم به معنای عدم نیاز به این نوع مراکز نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: خانه های بهداشت طبق طراحی توسعه شبکه ای کشوری هر چهار سال یکبار بازنگری می شود و بر اساس دسترسی ها، جمعیت روستایی و مناطق مختلف نیاز خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی در روستایی و خدمات ارائه شده تعریف می شود.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع استان به لحاظ احداث و بازسازی خانه های بهداشت از استان های پیشرو در کشور است که تلاش دارد خدمات بهتر و مناسبتری را به گروه های هدف خود ارائه کند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.