حمیدرضا حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع آسفالت معابر و خیابان های شهر به معضلی مهم تبدیل شده است تا جایی که اعضای شورای اسلامی زنجان نیز به این موضوع واکنش نشان داده اند.
وی اظهار داشت: شهرداری زنجان هر سال بودجه جداگانه ای را برای آسفالت ریزی خیابان ها و معابری شهری صرف می کند اما با این حال وضعیت کنونی در این بخش مناسب نیست و مردم ناراضی هستند.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: سطح فضای آسفالت شهر زنجان 12 میلیون مترمربع اعلام شده که این سطح بسیاز زیاد است و در این راستا باید مدیریت صحیحی انجام شود.
وی با بیان اینکه آسفالت ریزی خیابان ها و معابر شهر زنجان دارای اشکالاتی بوده است، افزود: اجرای طرح های عمرانی کاری تخصصی و نیازمند تجهیزات و ماشین آلات مدرن است و متاسفانه پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری نیز اغلب فاقد دانش و تجهیزات لازم در این خصوص هستند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان ادامه داد: ناظران عمرانی شهرداری نیز نظارت صحیحی به روند آسفالت ریزی ندارند و از طرفی لازم است دانش و حس مسئولیت پذیری آنان بیش از گذشته تقویت و با کوتاهی در این مورد به طور جدی برخورد شود.
وی اظهار داشت: دستورالعمل های مربوط به فرایند آسفالت ریزی به طور دقیق رعایت نمی شود و در این میان مواردی مانند دمای مناسب هوا و آسفالت، نحوه کوبش، زیرسازی، کاتر زدن هنگام ترمیم چاله ها و... امری بسیار مهم محسوب می شود.
حمیدی افزود: بنابراین برای حل مسائل یاد شده استفاده از تکنولوژی های جدید در آسفالت به خصوص افزودنی های نانو، تغییر رویکرد از آسفالت به سنگ فرش و پیور به خصوص در بافت مرکزی شهر و از همه مهمتر استفاده از پیمانکاران سطح بالا و دارای دانش و اعتبار در زنجان ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: چاله هایی که ترمیم می شوند، به دلیل اصولی نبودن انجام این کار، دوباره سال بعد تخریب و هر سال چاله های جدیدی نیز ایجاد می شود که ادامه این روند، وضعیت بسیار ناخوشایندی را ایجاد می کند.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان خاطرنشان کرد: باید یکبار برای همیشه موضوع آسفالت حل شود چراکه صرف هزینه های بالا و در نهایت ادامه شرایط فعلی برای شهروندان زنجانی قابل قبول نیست.
به گفته حمیدی، بودجه آسفالت شهر زنجان متناسب با بودجه مصوب شهرداری در نظر گرفته می شود که این رقم امسال 240 میلیارد ریال است.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.