به گزارش ایرنا، ستار صفری شامگاه پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران قبلی و جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم، تحقق رونق تولید را از وظایف اصلی دستگاه های اجرایی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به دشمنی 40 ساله آمریکا و هم پیمانانش بویژه اقدامات سلطه گرانه آنها در یک سال اخیر علیه ایران، رونق تولید می تواند بهترین عامل بازدارنده در مقابل توطئه ها و اقدامات آمریکا باشد.
صفری اظهار داشت: با توجه به حوزه نفوذ گسترده آموزش و پرورش، این سازمان می تواند با تربیت و تامین نیروی انسانی خلاق و توانمند نقش موثر و مفیدی در ایجاد بستر، تبیین و تحقق رونق تولید در کشور ایفا کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان طارم، آموزش و پرورش را یکی از سازمانهای مهم در جهت تبیین راهکارهای رونق تولید برشمرد و تصریح کرد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش انتقال دهنده ارزش ها و باورهای دینی و اخلاقی در جامعه بوده و با توجه به ارتباط مستقیم مردم کشور با این مجموعه، می تواند با اصلاح و تغییر نگرش و باورها در بخش رونق تولید گام موثری در جهت توسعه کشور و به تبع آن شهرستان بردارد
وی بر تعیین اولویت ها با توجه به محدودیت های موجود در کشور، تبیین شاخص ها، ارائه برنامه های آموزشی و پژوهشی در پایان سال برای سال بعد، عملیاتی کردن اسناد ابلاغی بالادستی از جمله سند تحول بنیادین و اجرای برنامه های مربوط به سند ایران 1404، استفاده از ظرفیت های خیرین و مشارکت های مردمی، استفاده از ظرفیت های جوانان و بانوان مطابق با سیاست های دولت، تقویت هماهنگی بین بخشی، گسترش عدالت آموزشی و توجه به حوزه آسیبهای اجتماعی از جمله مواردی بود که مقام عالی دولت در شهرستان بر آنها تاکید کرد.
صفری افزود: انتظار می رود اداره آموزش و پرورش طارم جهت توسعه پایدار در شهرستان، در اجرای موارد فوق تمام تلاش خود را به کار گیرد.
این مسئول بر پژوهش محور شدن مباحث در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این موضوع باید جزء اولویت های کاری اداره آموزش و پرورش شهرستان باشد تا با تربیت دانش آموزان توانمند، خلاق و عملگرا گام بزرگی در جهت ایجاد اشتغال پایدار درشهرستان برداریم.
سرپرست فرمانداری شهرستان طارم توجه به حوزه آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش را یکی از انتظارات مهم برشمرد و تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و تضمین سلامت روانی جامعه می‌شود و در این راستا آموزش‌ و پرورش باید این مهم را در شهرستان طارم نهادینه کند.

**هزینه کردن در آموزش و پرورش، سرمایه گذاری برای آینده بهتر کشور و استان است
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی کارآمد و رشد و توسعه جامعه انکار ناپذیر است و هزینه کردن در این مسیر به نوعی سرمایه گذاری برای آینده بهتر کشور و استان زنجان خواهد بود.
علی محمدی موفقیت در آموزش و پرورش را در گرو دور اندیشی و آینده نگری عنوان کرد و افزود: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک نوع آینده نگری در این مجموعه است و ادارت آموزش و پرورش در شهرستانها با تنظیم یک برنامه راهبردی مناسب می توانند اسناد بالادستی و برنامه های راهبردی استانی را جامه عمل بپوشانند.
محمدی اظهار داشت: امیدواریم با توجه به رویکرد جدید دولت با برنامه محوری، نگهداشت و توانمند سازی نیروی انسانی و تعامل درون سازمانی و همچنین برون سازمانی در پیشبرد اهداف سازمانی موفق عمل نماییم و بتوانیم در آینده دانش آموزان خلاق و توانمند تربیت کنیم.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه در حکمی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان 'نقی صفری' به عنوان مدیر جدید آموزش وپرورش شهرستان طارم معرفی و از خدمات ' یعقوب رحمانی ' مدیر پیشین این اداره تقدیر شد.
در شهرستان طارم حدود هشت هزار دانش آموز در 152 مدرسه مشغول به تحصیل هستند که 829 نفر فرهنگی در قالب ستاد و صف وظیفه آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.