به گزارش ایرنا، در جلسه روز چهارشنبه شورای اسلامی شهر ، شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری مصالح مربوط به ساماندهی و کف‌سازی بازار را تهیه کرده است، افزود: اجرای بهینه این طرح به همکاری هیات امنای بازار نیاز دارد.
مسیح الله معصومی افزود: در امر کف سازی بازار زنجان ارگان ها و دستگاههای دیگری متولی امر هستند و بر این اساس طی جلسات مشترک با نهادهای مرتبط سهم هر کدام از بخش ها مشخص شده است.
وی اضافه کرد: در جلسه یاد شده مقرر شد که شهرداری مصالح مورد نیاز را تامین کند و امور تاسیساتی را شرکت‌های حفاری و بدنه را اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام دهد.
این مسئول ادامه داد: شهرداری برای اجرای این طرح در بازار زنجان محدودیت هایی از قبیل همراهی بازاریان و زمان اجرای طرح دارد که اجرای آن به دست بازاریان اثر بهتری به دنبال دارد.
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: پیشنهاد می شود که شهردار و معاونان وی بازدیدی از شهرهای دیگر داشته باشند و مشاهده کنند که در این شهرها چه اقداماتی برای آسفالت و سد معبر انجام شده است.
احمد نصیری افزود: در زمان حاضر 2 سال از عمر کاری شورای اسلامی شهر زنجان سپری شده و باید دید تا چه میزان از وعده‌های داده شده به مردم عملی و چه میزان دیگر عملی نشده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: طبق بازدیدهای که طی هفته‌های گذشته از چند شرکت انجام گرفت متوجه شدیم که راشا کاسپین زنجان حق زباله خود را پرداخت نکرده در صورتی این حق از مردم دریافت می شود.
امامعلی دادخواه افزود: علاوه بر آن از شهردار درخواست می شود که لیستی از ساخت و سازهای غیرمجاز تهیه کرده و از اقدامات آنها جلوگیری کند.

** لزوم استاندارد سازی پیاده روها
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان گفت: هم اکنون اجرای پیاده رو توسط مالکان املاک و شهرداری انجام می گیرد و به طور معمول در پیاده روهایی که توسط شهرداری اجرا می شود تا حدود زیادی استاندارد های شهرسازی رعایت می شود.
حمیدرضا حمیدی افزود: بر این مبنا پیاده روهایی که به هنگام احداث ساختمان یا نوسازی پیاده رو توسط مالکان اجرا می شود، بدون نظارت کافی و اغلب با سلیقه شخصی افراد انجام می گیرد.
وی اضافه کرد:هیچ گونه دستورالعملی برای نحوه اجرای پیاده رو تدوین و به مالکان ارائه نمی شود و به تبع آن نظارتی بر نحوه اجرای آن صورت نمی گیرد که این شرایط موجب شکل گیری پیاده رو ها غیر استاندارد، غیر هم شکل و منبعث از سلیقه شخصی افراد می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد:اصلاح این پیاده روها هزینه های مضاعفی را به مدیریت شهری تحمیل می کند و بنابراین در اجرای پیاده روها اشکالاتی مثل مرغوبیت در جنس و رنگ کف پوش، عدم رعایت اصول مناسب سازی برای معلولان، شیب نا مناسب طولی و عرضی، ایجاد پله و بد منظری شهری در مسیر پیاده رو قابل مشاهده است.
وی خاطر نشان کرد: معاونت شهرسازی شهرداری زنجان موظف است برای شکل گیری پیاده روهای یکدست و با رعایت اصول فنی و استانداردهای لازم، نسبت به تدوین دستور العمل پیاده رو سازی اقدام کند.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.