مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: همزمان با هفته مشاغل دانش آموزان و دانشجویان از مراکز فنی و حرفه ای استان بازدید و از نزدیک در جریان رشته های مهارتی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا انصاری، گفت: 14 مرکز آموزشی فنی وحرفه‌ای و بیش از 130 آموزشگاه‌های آزاد مجهز به تجهیزات کارگاهی و آموزشی و مربیان توانمند و با تجربه در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به طرح بازدید دانش‌آموزی و دانشجویی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: ضرورت اجتماعی کردن مفهوم مهارت آموزی و ترویج گفتگوی ملی مهارت با هدف آشنا کردن دانش آموزان و دانشجویان با مهارت آموزی، کار و کارآفرینی از اهداف این طرح است.

این مقام مسئول با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری قابل توجه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و ضرورت معرفی آنها به جامعه، تصریح کرد: زیرساخت خوب  طرح ملی ایران مهارت یکی از برنامه جدید و خوب در جهت آشنایی دانش آموزان از ابتدا با مشاغل است.

وی با یادآوری اینکه فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی لازمه اشتغالزایی در جامعه است، ادامه داد: اجرای این برنامه اثرگذاری مطلوبی را در توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و شناساندن آموزش‌های مهارتی برای اقشار مختلف جامعه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.