به گزارش ایرنا، علی وقفچی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: وقتی ارز به واردات و بسیاری از محصولات اختصاص می یابد، هیچ تولید کننده داخلی نمی تواند با ارز 12 هزار تومانی با این شرایط رقابت کند.
وی اظهار داشت: 14هزار میلیارد ریال برای کالاهای اساسی ارز اختصاص یافته است در حالی که اگر این ارز، باید به تولیدکننده تعلق گیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت کالاها نیز ادامه داد: یکی از نواقص اصلی کشور، کاربردی نبودن آمار است و در این میان باید اطلاعات درستی از میزان مصرف، تولید داخل و صادرات داشته باشیم تا بتوانیم منابع موجود را مدیریت و مشکلات را در حد امکان رفع کنیم.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه این مهم فرصت بزرگ صادراتی ایجاد می کند اما از طرف دیگر تولیدات کشور ما به حدی نیست که برای مصرف داخلی کافی باشد و این مشکلاتی را به ویژه در بخش کشاورزی ایجاد می کند.
وقفچی افزود: بر این اساس درمجموع با استفاده صحیح از وضعیت موجود شرایط بهتری برای مدیریت مازاد تولید و صادرات مهیا می شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختلاف طبقاتی، حاشیه‌نشینی، نبود اشتغال برای جوانان از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کشور است و در این میان باید عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه بیت‌المال مورد توجه مسئولان و نمایندگان مجلس قرار گیرد.
وی با اشاره به یکی از راهکارهای برون رفت از چالشها اظهار داشت: درآمدهای دولت به خزانه واریز و از آنجا به وزرتخانه‌ها برای ارائه خدمات به مردم توزیع می‌شود، در حالی که باید به جای دادن یارانه به وزارتخانه‌ها، مدیریت منابع مستقیم به مردم واگذا شود و از طرفی به جای پول نقد، از کارت اعتباری استفاده کنند.
وقفچی با اشاره به عملیات اجرایی سد مشمپا نیز خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه بنا به دلایلی متوقف شده بود که در شهریور سال 96 فعالیت های این سد دوباره از سر گرفته شد.
وی با بیان اینکه علت اصلی توقف عملیات اجرایی پروژه نبود اعتبار لازم بود که یک هزار و 400 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری نیاز داشت، گفت: پس از جلسه ای که با سازمان محیط زیست برگزار شد، این طرح تا خرداد امسال تعیین تکلیف می شود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.