رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح خدمات نوروزی این دانشگاه گفت: در استان ۲ هزار و ۸۰۰ برنامه به مناسبت هفته سلامت در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش در نشست خبری با خبرنگاران به هفدهمین هفته سلامت با شعار «مراقبت‌های اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» اشاره کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت مسئولیت سنگینی در عرصه سلامت جهانی دارد و با تفاهم نامه ها و معاهدات با کشورهای مختلف توانست در سنوات گذشته اقدامات اساسی در عرصه بیماری‌های واگیر بردارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد این سازمان به دلیل کنترل بیمارهای واگیر، تمرکز بر بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: در ایران هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت نامگذاری شده است.

قزلباش با اشاره به اینکه مبنای توسعه پایدار جوامع انسان سالم است، ادامه داد: از اینرو در این هفته بر روی بهداشت و سلامت تاکید می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پوشش همگانی سلامت ابعاد مختلفی دارد، گفت: این پوشش باید در قالب خدمات و شرایط کشورهای مختلف ارائه می شود.

وی با بیان اینکه مردم باید از سلامت اولیه برخوردار باشند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بهداشتی و عدالت در سلامت به شکل چشمگیری افزایش یافت و عدالت در عرصه خدمات بهداشتی در مناطق محروم ارائه شد.

قزلباش خاطرنشان کرد: عرصه این خدمات در بخش مراقبت های بهداشتی اولیه در ایران عادلانه است و تبعیض در ارائه خدمات در این حوزه به حداقل رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به طرح بسیج سلامت نوروزی گفت: این طرح از 20 اسفند سال گذشته تا 20 فرودین امسال اجرا شد.

محمدرضاصائینی به خدمات ارائه شده در مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در تمام این مراکز حضور فعال پزشکان و همکاران تیم سلامت را در تعطیلات نوروز شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در قالب بسیج سلامت نوروزی بازدید از مراکز بین راهی به تعداد 11هزار و 602 مورد، تعداد بازدید از اماکن 409 مورد، تعداد تخلفات معرفی شده 92 مورد، تعداد موارد تعطیلی 20 مورد، سنجش با دستگاه 2620 مورد ،تعداد کلرسنجی آب شرب 20 هزار و 149 مورد، مقدار غذای فاسد معدوم شده 12 و نیم تن ثبت شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سامانه 190 برای پیگیری شکایات بهداشتی مردم پیش بینی شده است؛ تصریح کرد: مردم می‌توانند از طریق پیام های خود مسئولان را در جریان تخلفات بهداشتی قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.