مراسم جشن «شیدایی حقیقت»، به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب، در سالن شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد.

به‌گزارش ایلنا از زنجان، مراسم جشن «شیدایی حقیقت» به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی و هفته هنر انقلاب با حضور مسئولان استانی، خانواده‌های معظم شهدای هنرمند، هنرمندان پیشکسوت و جوان و عموم مردم استان در سالن شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد.

جشن «شیدایی حقیقیت» به همت حوزه هنری با مشارکت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان و با حضور خدابخش مرادی‌نافچی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مسیح‌الله سلطانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اسماعیل خدایی مشاور امور ایثارگران استاندار، قاسم محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مسعود رمرودی معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج)، سید شمس‌الدین موسوی معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) و حاج آقا یوسفی رئیس ستاد اقامه نماز در روز پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان برگزار شد.

سرپرست حوزه هنری استان زنجان در این مراسم گفت: هنر انقلاب، ریشه دیرینه‌ای دارد که به قبل از انقلاب برمی‌گردد.

امیر نعمتی افزود: بسیاری از هنرمندان در زمینه موسیقی و هنرهای تجسمی با خلق آثاری اعتراض خودشان را نسبت به رژیم طاغوت اعلام و علنی‌ کردند، تا  این جریان منجر به تشکیل سازمان اندیشه فرهنگ و هنر ایران اسلامی شد در همین مسیر بود که حوزه هنری از دل همین اتفاقات و جریانات تأسیس و شکل سازمانی به خود  گرفت.

وی حوزه هنری را به عنوان نهاد انقلابی و برگرفته از بطن انقلاب اسلامی معرفی کرد.

سرپرست حوزه هنری استان زنجان، یکی از رسالت‌های مهم حوزه هنری را ابلاغ پیام‌های انقلاب با زبان هنر به جامعه بیان کرد و افزود: هنرمندان و حوزه هنری در عرصه اشاعه و ترویج فرهنگ و هنر دینی وظایف سنگینی بر عهده دارند.

نعمتی با اشاره به اینکه، هنر انقلاب بایستی دردی از دردهای جامعه را درمان کند وگرنه ماندگار و اثرگذار نخواهد بود، تأکید کرد: این هنر، هنری متعهد به ارزش‌ها، اخلاق و رفتار جامعه است .

سرپرست حوزه هنری استان زنجان، در سخنان خود به تشریح فعالیت‌های مختلف اجرا شده حوزه هنری زنجان در سال 97 اشاره کرد.

وی، برگزاری ۱۲مورد کارگاه تخصصی و تولید چاپ ۵۰ پوستر در موضوعات مختلف در بخش هنرهای تجسمی، 23 مورد برنامه اجرایی در واحد آفرینش‌های ادبی، برگزاری ۶ عنوان نشست نقد کتاب‌های داستان و 3 عنوان شب خاطره در مناسبت‌های متعدد در بخش ادبیات پایداری، تولید ۶ عنوان فیلم در موضوعات مختلف در واحد تصویری و در بخش موسیقی تولید آلبوم «یادش بخیر» که مربوط به نوحه‌ها و مداحی‌های ۸ سال دفاع مقدس است، را از برنامه‌های اجرا شده حوزه هنری زنجان در سال 97 عنوان کرد.

نعمتی، به آغاز تولید مجموعه مستند 13 قسمتی«مادران آفتاب» با موضوع مادران شهدا اشاره کرد که به مادران شهدای روستایی پرداخته شده است.

در مراسم جشن «شیدایی حقیقت» برنامه‌های متنوع و ارزشمندی از جمله شعرخوانی، اجرای موسیقی توسط گروه کوبه‌ای طرب، اجرای سرود توسط گروه بچه‌های مسجد و اجرای نمایش برگزار شد.

لازم به ذکر است، مراسم رونمایی از کتاب «چشمهایش می‌خندید» با موضوع خاطرات سردار شهید حمید احدی به قلم مریم بیات تبار و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و فعال عرصه فرهنگ و هنر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.