سرتیپ علی مظهری، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران زنجان، اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی را تبریک گفت و افزود: این وفاق و همدلی در حادثه زلزله غرب و سیل اخیر نشان داده شد.
وی با بیان اینکه حرف از وجود اختلاف میان نیروهای مسلح کشور، شایعه پراکنی از سوی دشمنان انقلاب و نظام است و اظهار داشت: اقدام نابخردانه و نسنجیده ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی، حرکتی احمقانه بود و این کار باعث وحدت هرچه بیشتر میان نیروهای مسلح ایران شد.
مظهری با بیان اینکه ارتش با سپاه اعلام همبستگی کرده است و در واقع نیروهای مسلح ایران با هم یک دل و هم صدا و گوش به فرمان رهبری هستند، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تنها نیرویی بود که در مقابل تروریست های تکفیری و داعشی در عراق و سوریه ایستاد و به رغم حمایت های آمریکا و سایر دشمنان، طومار و بساط آنان را برچید.
وی تصریح کرد: هدف داعش از این اقدامات تروریستی، ایران بود و چون قصد نزدیک شدن به مرزها را داشتند بنابراین ارتش برای مقابله با آنان آماده شد و چون هشدارها را جدی دیدند بنابراین از مرزها دور شدند.
مظهری ادامه داد: امروز ارتش جمهوری اسلامی در اوج آمادگی رزمی و دفاعی است و با تکیه بر تجهیزات و توانمندی های بالای خود، کوچکترین تهدید و خطر دشمن را پاسخی سخت خواهد داد.
وی افزود: امروز ارتش ایران به انواع هواپیماها، تانکها، ناوشکن ها و مهمات، مجهز است و دشمنان انقلاب و نظام از این آمادگی آگاهی کامل دارند و به همین خاطر کشور به لحاظ نظامی مورد تهدید واقع نخواهد شد.
فرمانده تیپ 216 زرهی زنجان گفت: بیش از 2 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که حضرت امام خمینی (ره) به ارتش اعتماد کردند و 29 فروردین 58 را روز ارتش نام نهادند و ارتش نیز به درستی، پاسخ این اعتماد را داد و در درگیری با گروه های ضد انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس، دوشادوش سایر نیروهای مسلح به مقابله برخاست و در این راه، شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم کرد.
وی به برنامه تیپ 216 زرهی زنجان به مناسب گرامیداشت روز ارتش اشاره کرد و ادامه داد: روز گذشته به همین منظور دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان را داشتیم و ساعت 9:30 صبح چهارشنبه مراسم غبار روبی مزار شهدا بالا و ساعت 8:30 صبح پنجشنبه نیز مراسم رژه در ضلع غربی پادگان انجام خواهد شد.
مظهری افزود: ارتش در حوادث غیرمترقبه نیز به یاری مردم آسیب دیده می شتابد و مردم و رهبری نیز از آن رضایت دارند که این نیز افتخاری برای این نیروی عظیم مردمی است.
وی به ابداعات و اختراعات کارکنان تیپ 216 زرهی زنجان پرداخت و گفت: طراحی و ساخت 2 دستگاه پهباد بصیر، سلاح زاویه زن انفرادی، دستگاه کنترل و هدایت از راه دور میدان مین، سلاح های موشک انداز قابل نصب بر روی نفربر، دستگاه کنترل از راه دور اعم از سلاح دوشکا و موشک 107، دستگاه هشدار دهنده و استفاده از آن در حفاظت از زاغه های مهمات و ساخت آشپزخانه متحرک ازجمله این دستاوردها است.
مظهری به جابجایی پادگان زنجان اشاره کرد و افزود: به همین منظور زمینی در منطقه اسفجین درنظر گرفته شده است و این کار زمانبر بوده و به مرور زمان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای حل مشکل ترافیک در این منطقه در هفته دولت امسال ضلع شرقی و معبر مرکزی، بازگشایی خواهد شد و در زمان حاضر نیز کارهای عمرانی در حال انجام است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.