به گزارش ایرنا، سجاد صنعتی منفرد عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی با اعضای شورای اسلامی استان زنجان افزود: در این روستا فقط پنج هزار و 259 واحد مسکونی یعنی 28 درصد از واحدها مقاوم سازی شده اند و مابقی را خطر زلزله تهدید می کند.
وی گفت: برای اینکه دامنه هشدارها در این باره را به جد عمومیت ببخشیم و برای مقابله با خطر احتمالی بلایای طبیعی طرح فرضی زلزله را در این مناطق اجرا کرده و بعد از توضیحات و توجیه مردم روستاهای در معرض خطر، اهمیت مقاوم سازی را تبیین و برای دریافت تسهیلات آنها را به بانکهای عامل معرفی می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 47 هزار واحد مسکونی روستاهای زنجان تسهیلات گرفته اند که در واقع معادل 51 درصد کل این واحدها مقاوم سازی شده اند.
وی گفت: از 710 روستای بالای 20 خانوار برای 98.2 درصد طرح هادی تهیه شده و در حالی که برای روستاهای زیر 20 خانوار وظیفه ای نداریم اما برای 58 روستا با این شاخص نیز طرح هادی تهیه کرده ایم.
وی تصریح کرد: چون طرح هادی بعد از 10 سال برای اجرا باید بازنگری شود هم اکنون طرح 215 روستا بازنگری و برای بازنگری طرح 184 روستا نیز اعتبار کافی نداریم که با ورود شوراها و دهیاری ها به موضوع شاید بتوان کاری برای این طرح ها انجام داد.
وی اظهار داشت: طرح 382 روستا در حال اجراست که معادل بیش از 52 درصد روستاهای دارای طرح می شود، این رقم در متوسط کشوری حدود 42 درصد است.
وی تاکید کرد: از حدود 92 هزار واحد مسکونی روستایی حدود 69 درصد سند روستایی از شرکت ثبت اسناد دریافت کرده اند که این رقم در شهرهای زیر 25 هزار نفر زنجان حدود 30 درصد است.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان در ادامه گفت: با کمک مردم و همت مسئولان باید سالجاری را که سال پرچالشی به لحاظ اقتصادی خواهد بود پشت سر بگذاریم.
سجاد خدایی گفت: این شورا و اعضای آن باید بازوی دولت و کمک حال آن در تصمیمات اجرایی استان باشند، اما در مجموع این موضوع در عمل اتفاق نمی افتد.
وی تصریح کرد: برخی از قوانین در حین اجرا قانون دیگر را رد می کنند و تناقض وجود دارد، لذا یا آن تصمیم اجرا نمی شود یا اینکه به کندی و آرامی عملیاتی می شود.
به گزارش ایرنا، براساس برنامه ریزی ها و تلاش های انجام گرفته به مناسبت روز تاسیس این بنیاد (21 فروردین ) در سطح استان 120میلیارد ریال طرح عمرانی در زنجان افتتاح و کلنگ زنی شد.
تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد تا سقف 25 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می شود.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.