شهرام طهماسبی روز شنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان برآورد نهایی خسارت‌ها به میزان دقت در بررسی‌ها بستگی دارد و بررسی دقیق تر نیازمند زمان بیشتری است.
وی تصریح کرد: تاکید بر این است که خسارت‌ها با دقت فراوان، بررسی و کارشناسی شده و میزان واقعی خسارت‌ها مشخص شود.
طهماسبی در خصوص زمان تخصیص اعتبار برای جبران خسارت‌ها خاطرنشان کرد: اعتبارات در صورت ابلاغ به مرور در طی سال، تخصیص یافته و پرداخت می‌شود.
وی افزود: تاکنون هیچ اعتباری برای تامین خسارت‌های زیرساختی به هیچ‌کدام از استان‌ها ابلاغ و تخصیص نیافته و فقط مبالغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به‌صورت علی‌الحساب و تنخواه به استان‌های سیل‌زده پرداخت شده تا شرایط سختی که با آن درگیر شده‌اند را مدیریت کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در خصوص جبران خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی گفت: آسیب‌های وارد شده به زیرساخت‌ها از منابع عمومی پرداخت شده و خسارت‌های واحدهای مسکونی از طریق بنیاد مسکن و بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه روش پرداخت از طریق سیستم بانکی، متفاوت از منابع عمومی است خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل، خسارت‌ها را بر اساس گزارش فرمانداری‌ها آنالیز و طبق مجوزی که دارند تسهیلاتی برای تعمیر و بازسازی منازل به متقاضیان پرداخت می‌کنند.
وی اظهار داشت: مدیریت بسیار مطلوبی با پیگیری مدیر ارشد استان و تلاش و همکاری مدیران دستگاه‌ها در بارندگی‌های ابتدای سال صورت گرفت به این دلیل، میزان خسارت‌های ناشی از بارندگی در استان گسترده نیست.
به گزارش ایرنا، جهت پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیل 700 جلسه شورای مدیریت بحران در سطح استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها برای مدیریت سیلاب‌ها و کاهش خسارت‌ها برگزار شد و استان زنجان، بدون خسارت جانی دارای کمترین خسارت مالی در کشور است.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.