به گزارش ایرنا، خدابخش مرادی نافچی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز تبصره 2 ماده 16 نوای آرامش تحت نظارت بهزیستی استان افزود: رویکرد اساسی در حوزه مواد مخدر یک موضوع همه جانبه است و تک بعدی نیست و تا کنون مقابله در این مورد جواب نداده است.
این مسئول ادامه داد: هنر بزرگتر ما پیشگیری از رشد اعتیاد است و در این میان هر چه تعداد مراکز ترک اعتیاد و شمار معتادان کاهش یابد نشان از موفقیت است.
وی اضافه کرد: بر این اساس مقدار هزینه ای که برای توسعه مراکز انجام می گیرد بهتر است در حوزه پیشگیری هزینه شود.
مرادی افزود: بر این مبنا از مراکز غیر دولتی ترک اعتیاد در این زمینه حداکثر انتظارات وجود دارد و باید به بهترین وجه خدمات جهت ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی به معتادان ارائه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: مبنای سلامت افراد بر اساس معیارها و ارزشهای جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: سلامت جامعه، افراد جامعه و تطابق با معیارها و ارزش های جامعه از اهداف مهمی محسوب می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان نیز در این بازدید گفت: هم اکنون مرکز تبصره 2 ماده 16 نوای آرامش 120نفر ظرفیت اسمی دارد که تحت نظر بهزیستی فعالیت می کند.
محمد محمدی قیداری افزود: در این مرکز معتادان با معرفی نیروی انتظامی و بصورت اجباری نگهداری می شوندو علاوه بر آن برنامه متعدد آموزشی برگزار و گروه های تحت پوشش در طرح های اشتغال ازقبیل فرشبافی و نانوایی فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این مرکز مشاوره های تخصصی توسط مشاور، روانشناس، مددکار و پزشک به معتادان پذیرش شده ارائه می شود وپیش از پذیرش نیز از افراد تست اچ آی وی گرفته می شود.
به گفته این مسئول، در مرکز تبصره 2 ماده 16 نوای آرامش زنجان، افراد زیر 18 و بالای60 سال پذیرش نمی شوند و دوره درمانی نیز 21 روزه است.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان همچنین از مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد مخدر 'بهاران' واقع در جاده بیجار بازدید کرد.
این مرکز خود معرف بوده و معتادان در صورت تمایل برای ترک اعتیاد پذیرش می شوند.
این مسئول در ادامه به مرکز شلتر'سرپناه شبانه برای معتادان کارتن خواب' رفت و در جریان فعالیت های انجام گرفته در این مرکز قرار گرفت.
در مرکز شلتر معتادان کارتن خواب پس از پذیرش غذای گرم و خدمات لازم دریافت و تحت نظر بهزیستی استان فعالیت می کند.
شلتر سال گذشته همزمان با هفته دولت با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افتتاح شد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.