به گزارش ایرنا نخستین نشست دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری روز پنجشنبه به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این نشست گفت: دستگاه های متعددی چه به صورت رسمی و چه غیر رسمی در اجرای برنامه های فرهنگی ورود پیدا کرده اند ولی تولی گری رسمی در این حوزه بر عهده مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و فقط این نهاد است که در برابر فعالیت های انجام شده در حوزه فرهنگ باید پاسخگو باشد.
فاطمه کرباسی بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان تاکید کرد و افزود: پی گیری برنامه در طی سال اگر با همکاری و هماهنگی باشد به طور قطع به نتایج مطلوبی منجر می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جدول شماره 7 بودجه حوزه فرهنگ برای ارتقای شاخص های فرهنگی در مناطق محروم اشاره کرد و اظهار داشت: از این ظرفیت می توان برای ارائه خدمات مناسب در مناطق محروم استان بهره گرفت.
کرباسی افزود: از سال گذشته با تدبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبارات جدول شماره 7 به استان ها توزیع و واگذار شده است که در این راستا حدود 70 میلیون تومان برای استان در نظر گرفته شد تا در شهرستان های ایجرود، ماهنشان و طارم صرف ارتقای شاخص های فرهنگی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این جلسه بر لزوم هم فکری و پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: در حوزه هایی همچون اوقات فراغت هر دستگاهی برنامه های خودش را دارد، که این نحوه عمل، موجب می شود تا برنامه خروجی مطلوب نداشته باشد.
حجت الاسلام جعفر جنتی ترویج معارف قرآنی را از وظیفه های عمده دستگاههای فرهنگی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تعامل هر چه بیشتر، برنامه هایی را که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه برنامه های قرآنی بر عهده دستگاهها گذاشته است، به نحو احسن انجام شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز دراین نشست ار ابتکار مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی زنجان در احیای نشست های دستگاههای هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان قدردانی کرد و گفت: با تعاملات خوب می توان زمینه استفاده بهینه شهروندان از ظرفیت های موجود در استان را در اجرای برنامه های فرهنگی فراهم کرد.
امیر علی نیکبخش از فعالیت 96 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان خبر داد و افزود: با نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت تبدیل کتابخانه های عمومی به باشگاههای فرهنگی، فعالیت های متنوعی برای اجرا در کتابخانه های استان تعریف شده است به طوری که سال گذشته اداره کل کتابخانه های زنجان به عنوان دستگاه فرهنگی برتر در حوزه غنی سازی اوقات فراغت در استان شناخته شد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان نیز در این نشست به ضرورت تقویت روحیه امید و خود باوری در جامعه تاکید کرد و گفت: در فضای غبارآلود رسانه ای، وظیفه رسانه ها مقابله با جنگ روانی دشمن و ایجاد امید در بین مردم است.
اسماعیل جهانبخش ابزار امیدواری کرد نشست های دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زنجان بتواند با تقویت تعامل هرچه بیشتر دستگاه ها به نتایج درخشان و مطلوبی در استان منجر شود.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه های عمومی، اداره کل اوقاف وامور خیریه، مدیریت حج و زیارت و خبرگزاری جمهوری اسلامی، دستگاههای هم خانواده و زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان زنجان هستند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.