امیر نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنر انقلابی با زایش انقلاب اسلامی به وجود آمد اگرچه در دوران قبل از انقلاب نیز در مبارزات انقلابی زمینه های رویش آن ایجاد شد.
وی با اشاره به تاثیر هنر و اثر بخشی عمیق آن در انتقال مفاهیم اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی خود را متعهد به ابلاغ ارزش های والای انقلابی و انسانی می داند و در این راستا از هنرمندان و فعالیت های هنری حمایت می کند.
سرپرست حوزه هنری استان زنجان در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان ابعاد شخصیتی شهید آوینی خاطرنشان کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای شناخت روش و منش این هنرمند انقلابی و معرفی او به عنوان یک الگو برای نسل های جدید است.
گفتنی است 20 فروردین، سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم به عنوان روز و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است.
نعمتی به برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان اشاره و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاههای آثار تجمسی، اجرای تئاتر و نمایش فیلم در سطح مدارس، مساجد و دانشگاههای استان از جمله این برنامه ها است.
وی دیدار با خانواده شهدای هنرمند را از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان زنجان برشمرد.
سرپرست حوزه هنری استان زنجان برگزاری نشست بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب و آینده شناسی هنر انقلابی را از برنامه های مهم هفته هنر انقلاب اسلامی در استان عنوان و خاطرنشان کرد: نخستین نشست بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب و آینده شناسی هنر انقلابی 24 فروردین در حوزه هنری برگزار می شود و برگزاری آن طی سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
وی برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی با عنوان 'شیدایی حقیقت' را پایان بخش برنامه های بزرگداشت این هفته اعلام و یاد آوری کرد: در این جشن که روز 26 فروردین در سالن همایش های صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار می شود برنامه های متعدد هنری اجرا و از هنرمندان استان تجلیل می شود.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.