محمد باقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده های تخلف از مراکز عرضه، کشتارگاه ها، رستوران ها و بسته بندی فرآورده های خام دامی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و به منظور برخورد قانونی به مراجع قضایی استان زنجان ارجاع داده می شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته 83 پرونده تخلف از سوی این اداره کل به مراجع قضایی استان زنجان ارجاع شد که این میزان در مدت مشابه سال قبل 57 مورد بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته 26 هزار و 662 دفعه از خودروهای حمل فرآورده های خام دامی، مراکز فروش و بسته بندی این فرآورده ها، کشتارگاه ها، رستوران ها و جگرکی ها توسط اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی بازدید شده است.
به گفته حاج کاظمی، سال گذشته در این بازدیدها 36 هزار و 523 کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم و 42 هزار و 332 کیلوگرم نیز ضبط شد.
وی ادامه داد: یکهزار و 184 مورد نیز موارد غیر بهداشتی از مراکز توزیع، بسته بندی و کشتارگاه ها مشاهده و به آنها اخطار داده شد.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره 1512 تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.
این مسئول تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره های دامپزشکی استان گزارش دهند.
به گزارش ایرنا ، استان زنجان یکهزار و 380 مرکز عرضه، کشتارگاه، بسته بندی، رستوران و جگرکی دارد.
از این تعداد 911 مرکز عرضه و فروش، 12 کشتارگاه و مراکز بسته بندی، 457 رستوران و جگرکی است.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.