مجتبی اسکندری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه، امسال 120 بهره بردار در شهرستان طارم مشغول برداشت محصول کرفس هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند، پیش بینی کرد، درآمد حاصل از این میزان برداشت کرفس به حدود 100 میلیارد ریال برسد.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، آب وهوای مناسب، خاک حاصلخیز، تامین آب مورد نیاز بطور مستقیم از رودخانه قزل اوزن و همچنین تامین نهاده های مورد نیاز و نشاء سالم، کرفس طارم از مرغوبترین محصولات کشور است.
وی ادامه داد: محصول تولیدی شهرستان علاوه بر تامین نیاز استان زنجان و سایر استانها به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.
اسکندری با اشاره به خدمات کارشناسان جهادکشاورزی به کشاورزان طارمی از مرحله کشت تا برداشت، گفت: از اقدام های این مدیریت در خصوص محصول کرفس، تولید برنامه های تلویزیونی، اجرای برنامه‌های آموزشی، بازدید و ارایه توصیه‌های فنی، تامین نهاده‌های مورد نیاز و نشای سالم توسط شرکت‌های خدمات کشاورزی است.
به گزارش ایرنا، کرفس کالیفرنی و فریموس از ارقام مورد کشت در شهرستان طارم است که برداشت آن امسال بدلیل دمای بالای هوا از اولین روزهای فروردین آغاز شده است.
برداشت کرفس در فروردین ماه هر سال شروع می شود و بیشترین محصول کرفس در سه روستای کوهکن علیا، کوهکن سفلی، هارون آباد و به نسبت کم در سایر نقاط شهرستان طارم کشت و برداشت می شود.
میزان کشت کرفس در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل به دلیل بازار نامناسب این محصول در سال گذشته پایین است.
کرفس به عنوان سلطان سبزی ها معروف بوده و دارای خواص دارویی زیادی است که از آن جمله درمان بیماری های کلیوی، کم خونی، فشارخون بالا، آسم و غیره را می توان نام برد.
شهرستان طارم از نظر وضعیت آب و هوایی دارای شرایط خاص است، بافت مکانی منطقه از حالت دره ای برخورداربوده و با ارتفاع متوسط 400 متر از سطح دریا، منطقه بطور نسبی بصورت دشت بوده لذا از نظر آب و هوایی تابستان گرم و زمستان معتدل دارد.
این شهرستان دارای 2 منطقه کوهستانی و کوهپایه ای بوده و از نظر اقلیمی دارای دو ا قلیم متفاوت معتدل و سردسیر است و با توجه به شرایط اقلیمی نیمه گرمسیر شهرستان طارم که متفاوت از سایر نقاط استان است، کشاورزی از اهمیت ویژه ای در این منطقه برخوردار می باشد.
حدود 95 درصد مردم شهرستان طارم در کارهای کشاورزی فعالیت دارند و بیشتر محصولات زراعی این شهرستان بصورت نوبرانه در بازار مصرف داخل و خارج استان عرضه می شود.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.