سرهنگ عباس مظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد حادثه رانندگی، 9 مورد فوتی، 87 فقره جرحی با 127 مجروح و 257 مورد دیگر نیز خسارتی بود.
وی به تعداد تصادفات رانندگی ایام تعطیلات نوروز 97 اشاره کرد و اظهار داشت: پارسال (24 اسفند 96 تا پایان روز پانزدهم فروردین 97) در مجموع 250 فقره تصادف رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت در مسیرهای ارتباطی استان زنجان رخ داد.
مظفری با بیان اینکه تعداد فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در سطح جاده های زنجان در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه نفر کاهش داشت، افزود: در طرح عملیاتی ترافیکی نوروز سال 97 تعداد جانباختگان 18 نفر بود اما امسال تعداد کشته ها به 15 نفر کاهش یافت.
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: در طرح عملیات ترافیکی نوروز امسال بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در مسیرهای ارتباطی این استان به ترتیب در جاده ترانزیت زنجان - میانه، آزادراه زنجان - قزوین، جاده ابهر - تاکستان و خدابنده، اتفاق افتاد.
مظفری افزود:بر اثر این تصادفات 6 نفر در جاده زنجان - میانه، پنج نفر در آزادراه زنجان - قزوین، سه نفر در جاده ابهر - تاکستان و یک نفر نیز در جاده خدابنده، جان باختند که 10 نفر از کشته شدگان مرد و پنج نفر مابقی نیز زن بودند.
وی اظهار داشت: بیشترین عامل وقوع حوادث رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان نیز مربوط به خستگی و خوب آلودگی و انحراف به چپ از جانب رانندگان خودروها بود.
مظفری با بیان اینکه برخی از مصدومان نیز پس از انتقال به مراکز درمانی فوت کرده اند، افزود: آمار دقیق جان باختگان ناشی از تصادفات رانندگی در سطح جاده های این استان توسط پزشکی قانونی ارایه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در 11 ماه پارسال (97) بیش از 260 نفر براثر حوادث رانندگی در سطح جاده های زنجان جان خود را از دست دادند که اغلب این اتفاق ها نیز به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.