پروانه عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طی ایام نورز امسال و در بازه زمانی یکم فروردین تا 15 همین ماه 52 هزار و 814 نفر از مراکز تاریخی، توریستی و تفریحی شهرستان سلطانیه بازدید کردند.
وی اظهار داشت: از مجموع بازدید کنندگان، 40 هزار و 958 نفر از جاذبه های تارخی و فرهنگی و 11 هزار و 6546 نفر نیز از جاذبه های طبیعی شهرستان سلطانیه دیدن کردند.
این مسئول ادامه داد: طی مدت یاد شده 336 نفر در اکیپ های موقت، 542 نفر در چادرهای مسافرتی، 479 نفر در ستاد اسکان فرهنگیان، 417 نفر در خوابگاه ها و 878 نفر نیز در سالن های ورزشی این شهرستان اقامت داشتند.
وی اضافه کرد: این در حالی است نوروز سال گذشته 100 هزار گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی شهرستان بازدید داشتند که این تعداد در سال جاری به نصف کاهش یافت که شرایط نامساعد جوی و وقوع سیل در مناطق مختلف کشور از دلایل بروز این مساله است.
عسگری افزود: یکی از اقدامات خوب و موثر میراث فرهنگی سلطانیه برگزاری برنامه های مربوط به نوروزگاه بود که با استقبال گسترده علاقه مندان مواجه شد و حتی مدت ماندگاری آنها را از 40 دقیقه به سه ساعت افزایش داد.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلطانیه ادامه داد: شمار بازدید های انجام شده از مراکز بین راهی و پذیرایی 19 مورد و مراکز اقامتی نیز 13 مورد بود که طی ایام یاد شده به یک مورد شکایت رسیدگی شد.
وی خاطرنشان کرد: نوروز امسال و با برگزاری برنامه های مفرح مدت اقامت مسافران و گردشگران در این شهرستان رشد داشت و درمیان گنبد سلطانیه بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داد.
به گزارش ایرنا، گنبد سلطانیه در سال 1310 در فهرست میراث ملی و تیرماه سال 1384در فهرست میرات جهانی (یونسکو) ثبت شده است.
این اثر، یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.